کد خبر 467528
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

این گزارش ها که روسیه روز به روز بر میزان حمایت های نظامی خود از سوریه می افزاید، مایه نگرانی سران رژیم صهیونیستی شده است.

علت نگرانی اسرائیل از کمک‌های روسیه به سوریه
به گزارش مشرق، اسپوتنیک نوشت: رسانه‌های خبری بین‌المللی مختلف از وجود و حضور سربازان روسی در کنار صفوف بهم پیوسته ارتش سوریه برای دفاع از دمشق خبر می دهند.

اما وزارت دفاع روسیه ضمن رد تمام این شایعات و خبرهای نادرست، برعدم مشارکت سربازان روسیه در نبرد کنونی سوریه تاکید کرده است اما همین خبرها باعث شده است تا اسرائیل ناگزیر شود در رفتار خود در مسائل منطقه یک بازنگری داشته باشد.

اسرائیل هم اکنون بر این باور است که سیاست افزایش شدید در حجم کمک‌های نظامی روسیه از نظام و دولت سوریه که از سوی مسکو در پیش گرفته شده است، ارتباط بسیار تنگاتنگی با تحولات اخیر در منطقه نبرد دارد، چرا که ارتش اسرائیل خود را برای عملی کردن سیناریوهای مختلفی درباره سوریه آماده می‌کرد، یکی از این سیناریوها احتمال ایجاد هرج و مرج بعد از سرنگونی نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در این کشور بود.

موشه یعالون وزیر جنگ اسرائیل در این باره چنین می‌گوید: روسیه به هر صورت ممکن، می خواهد از نظام کنونی حاکم در سوریه حمایت و پشتیبانی کند، از این رو روسیه حتی آمادگی دارد به صورت بسیار گسترده ای در این باره وارد مرحله اقدام نظامی شود.

در این گزارش با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی از همکاری ایران و سوریه افزود: البته یک منبع نگرانی بسیار بزرگی هم داریم و آن گزارش هایی است که به دست آمده و حکایت از حضور صدها تن از نیروهای ایرانی در سوریه است.

از سال 2011 که ناآرامی ها در سوریه به راه افتاده است، گزارش های زیادی از سوی سرویس های اطلاعات نظامی اسرائیلی منتشره شده است که در آن مدعی شده اند، ایران سعی دارد با بهره جستن از اوضاع سوریه، حزب الله را قوی و نیرومند سازد، به عنوان مثال این سرویس های اطلاعاتی مدعی شده اند در جنوب لبنان چندین مورد از تلاش های صورت گرفته برای مستقر کردن سلاح های نوین و پیشرفته به دست آمده است، سلاحی که به گفته خود سرویس های اطلاعات نظامی اسرائیلی می تواند تغییرات ریشه ای را در موازنه قدرت در منطقه بوجود آورد.

بر اساس این گزارش، علاوه بر این، گام هایی را که روسیه در خاک سوریه بر می دارد، باعث نگرانی‌های بسیاری برای اسرائیل شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس