کد خبر 467518
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

یک سناتور ارشد آمریکایی تاکید کرد که دولت اوباما یک سیاست خارجی نامناسب و سست را اتخاذ کرده و این مساله عامل اصلی تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه است.

به گزارش مشرق، اسپاتنیک نوشت: جان مک کین سناتور آمریکایی روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: دولت اوباما در حال اجرای یک سیاست خارجی سست و نامناسب است و این مساله عامل اصلی حضور نظامی روسیه در خاک سوریه است.

وی در ادامه افزود: تقویت قدرت نظامی دولت بشار اسد از سوی روسیه نمونه دیگری از این مساله است که چگونه سیاست خارجی سست دولت اوباما دشمنان ما را جسورتر کرده و جایگاه ما را در سطح جهان تنزل داده است.

روسیه در روزهای اخیر این مساله را تایید کرده است که کمک های نظامی به دولت سوریه را ادامه داده است. مسکو تاکید کرده است که ارسال تسلیحات نظامی جدید به سوریه در چارچوب قوانینی بین المللی و با هدف مقابله با داعش بوده است.

مک کین افزود: با توجه به انفعال آمریکا، روسیه هم اکنون در تقویت خطرناک قدرت نظامی در سوریه مشارکت کرده است و تجهیزات مورد نیاز سوریه را از طریق حریم هوایی ایران و عراق تامین می کند.

ریاض حداد سفیر سوریه در روسیه نیز گزارش ها و ادعاهای مطرح شده در خصوص حضور نظامیان روسی در کنار نیروهای ارتش سوریه را رد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس