کد خبر 477503
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۳

مقامات دولت آلمان با وجود سیاست های باز دولت این کشور برای پذیرش مهاجران بیشتر، در مورد افزایش مهاجران ابراز نگرانی کردند.

 به گزارش مشرق، بی بی سی اعلام کرد: دولت آلمان از اسکان و پذیرش حدود ۱/۵ میلیون مهاجر سوری در این کشور تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد طبق توافق با کشورهای اروپایی تعداد بیشتری از مهاجران قرار است وارد آلمان شوند.

این بیانیه دولت آلمان در حالی است که مقامات این کشور در گزارشی محرمانه از افزایش مهاجران در این کشور اظهار نگرانی می کنند. این گزارش بعد از تظاهرات هزاران نفر از مردم آلمان علیه مهاجران تهیه شده است.

بر این اساس هزاران نفر از مردم آلمان هفته گذشته با برگزاری تظاهراتی در مرز این کشور با جمهوری چک به مخالفت با سیاست های درهای باز آنگلا مرکل پرداختند. آنگلا مرکل اعلام کرده است که مهاجران می توانند در سال آینده با تعداد بیشتری نسبت به مقدار کنونی در آلمان پذیرش شوند.

در گزارش محرمان مقامات آلمانی آمده است آمارهای اعلام شده از سوی دولت این کشور کمی دور از واقعیت و امکانات آلمان به نظر می رسد. آنها اظهار نگرانی کردند که این کشور در آینده با این تعداد مهاجر به مشکلاتی خواهد خورد.

ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان می گوید ورود مهاجران به آلمان باید محدود شود زیرا این کشور به تنهایی و در سطح ملی نمی تواند این بحران را حل کند. وی این بحران را جهانی خواند.

نظرسنجی ها در داخل آلمان از کاهش محبوبیت آنگلا مرکل به خاطر اعمال سیاست های درهای باز در مقابل مهاجران حکایت دارد. مسئولان آلمان هشدار دادند که مسئله مهاجران در آینده، این کشور را به چالش خواهد کشید.

تخمین زده می شود هر مهاجر سوری پس از اقامت در آلمان به طور حتم اعضای دیگر خانواده اش را به این کشور دعوت خواهد کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس