کد خبر 467017
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع)، شهرستان های استان تهران غرق در ماتم و عزاست و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) کانون این عزادارای ها است.

 به گزارش مشرق، همزمان با سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت جواد الائمه(ع)، شهرستان های استان تهران غرق در ماتم و عزاست و هیئات مذهبی و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت با برگزاری مراسم عزاداری در سوگ شهادت میوه دل امام هشتم(ع) به سر و سینه زده و اشک ماتم می ریزند.

مساجد، حسینیه ها، امامزادگان واجب التعظیم و هیئات مذهبی دیشب و امروز میزبان عاشقانی است که با بر تن کردن پیراهن مشکی در سوگ شهادت امام جواد(ع) به عزاداری مشغول هستند.

حماسه عزاداران استان تهران در سالروز شهادت امام جواد(ع)

بر این اساس شب گذشته در شهرستان های ورامین، شهرری، پیشوا، قرچک، پاکدشت، فیروزکوه، دماوند، رباط کریم، اسلامشهر، شهریار، شهرقدس، پردیس و سایر نقاط استان تهران مراسم عزاداری امام جواد(ع) با شکوه خاصی برگزار شد.

برخی از ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام جواد(ع) با دود کردن اسپند و برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع چای و خرما از عزاداران این امام همام پذیرایی می کنند.

قبله تهران میعادگاه عزاداران

حضور نوجوانان و جوانان استان تهران در مراسم عزاداری نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت یکی از ویژگی های برجسته این مراسم بود که این پیام را به همگان رساند که آینده سازان ایران اسلامی علیرغم تلاش و برنامه ریزی دشمن همچنان دل در گرو ارزش های اسلامی دارند.

در این میان کانون تجمعات و عزاداری های استان تهران در قبله تهران و در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بود به طوری که شب گذشته مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام جواد(ع) باشکوه خاصی در این مکان مقدس برگزار شد.

علاقه مردم ایران به امام جواد(ع)

در روز شهادت امام جواد(ع) نیز از سوی معاونت فرهنگی آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برنامه سخنرانی و عزاداری برای زائران و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت پیش بینی شده است.

علی محمدی یکی از حاضران در مراسم عزاداری حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: امام جواد(ع) به عنوان جوان ترین امام شیعیان از جایگاه خاصی میان مسلمانان برخوردار است و شکوه  حضور مردم در مراسم عزاداری این امام همام حکایت از این موضوع دارد.
مردم ایران دست از مکتب اهل بیت نمی کشند

وی افزود: مردم ایران که افتخار میزبانی از امام رضا(ع) را داشته و حرم مطهر این امام همام، ملجأ و پناه همه ارادتمندان به مکتب اسلام است، ارادت ویژه ای نیز به فرزند امام هشتم دارند.

محمدی ادامه داد: حضور باشکوه مردم در مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام جواد(ع) نشان داد که مردم ایران اسلامی هیچگاه از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت دست نخواهند کشید و در برابر توطئه های دشمنان خواهند ایستاد.

حجت الاسلام رضا غلامی با اشاره به شخصیت امام جواد(ع) اظهار داشت: امام جواد(ع) اگر چه جوان ترین امام شیعیان بودند اما مخزنی از علوم و اسرار را در سینه خود داشتند به همین خاطر به عنوان مطرح ترین و برجسته ترین شخصیت دوران و عصر خود محسوب می شدند.

این کارشناس مذهبی افزود: امام جواد(ع) در دوران کوتاه عمر شریف خود توانست شاگردان برجسته ای را تربیت و برای گسترش مکتب اهل بیت عصمت و طهارت به نقاط مختلف جهان اعزام کند که نقش به سزایی را در گسترش اسلامی شیعی ایفا کرد.

جوانان با سیره امام جواد(ع) آشنا شوند

وی ادامه داد: حکام ستمگر عباسی که به نقش و جایگاه امام جواد(ع) پی برده بودند، تلاش زیادی را برای مخدوش کردن چهره ایشان انجام داده و با برگزاری جلسات مناظره مختلف با حضور دانشمندان کوشیدند به اهداف پلید خود برسند اما همواره ناکام ماندند.

حجت الاسلام حسن منتظری اظهار داشت: امام جواد(ع) از جایگاه باعظمتی نزد خداوند متعال برخوردار است به همین خاطر همواره مشاهده می کنیم که کسانی که دارای حاجت و گره ای در زندگی هستند به این امام همام متوسل می شوند.

این کارشناس مذهبی افزود: امام جواد(ع) سرچشمه جود و بخشش است و این سیره و روش را در دوران زندگی کوتاه اما پربار خود به عینه به تمامی مردم و پیروان خود نشان دادند.

وی ادامه داد: امروز جوانان و نوجوانان ما باید با سیره و روش زندگی امام جواد(ع) هر چه بیشتر آشنا شوند زیرا پیوند با مکتب اهل بیت بسیاری از توطئه ها را خنثی می کند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس