کد خبر 466908
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۳

نامگذاری یک کشور اسلامی به نام یک خاندان، در سرزمینی که محل تولد پیامبر اکرم(ص) است، ظلم و بی‌درایتی بزرگی است و اگر قرار باشد نامی بر سرزمین وحی گذاشته شود، باید نام خاندان رسول اعظم(ص) بر آن نهاده شود.

 به گزارش مشرق، «محمدحسن قدیری ابیانه» در شماره امروز روزنامه «حمایت» نوشت:

رژیم آل سعود، رژیمی فاسد و ضدّ اسلامی است که به اسلام تظاهر می‌کند و متاسفانه بر مقدرات سرزمین وحی حاکم شده است. حاکمان ریاض در تمام خیانت‌ها علیه جهان اسلام دست دارند و امروزه نزد ملل مختلف از جمله اعراب و به ویژه اهل سنت، حکومتی منفور و در مقابل برای رژیم صهیونیستی به عنصری مطلوب تبدیل شده است. سران خاندان سعودی سالانه، بیش از بودجه یک کشور اسلامی خرج عیاشی‌ و خوشگذرانی‌های خود در کشورهای غربی می‌نمایند. کشتار  مردم یمن و تجاوز به این کشور، دخالت نظامی در بحرین و حمایت جنایتکارانه از آل خلیفه، توطئه‌ها علیه عراق، سوریه و لبنان، حمایت‌ از دیکتاتورها و مقابله با قیام‌های مردمی در مصر، تونس، یمن (در گذشته)، تدارک کودتا در کشورهای اسلامی، ایجاد و حمایت از داعش و از همه بدتر حاکم نمودن علمای منفور وهابی در این کشور با فتواهایی که موجب وهن اسلام گردیده است، تنها گوشه‌ای از منظومه بی‌تدبیری‌ها و لطمات آل سعود به بشریت و جهان اسلام است. این در حالی است که آل سعود با حمایت پیدا و پنهان رژیم صهیونیستی و استکبار به فساد خود در سرزمین‌های اسلامی ادامه می‌دهد و  در جهان اسلام بیشترین خدمت را به اربابان خود کرده است.

حوادث دردناکی در ایام حج، از قبیل تجاوز به دو زائر ایرانی در فرودگاه جدّه، بی‌حرمتی به زائران کشورهای مختلف، شیوع بیماری‌های مسری، آتش گرفتن چادر حجاج در صحرای عرفات، ریزش سنگ در منا در طول سالهای گذشته و حادثه اخیر سقوط جرثقیل، مهر تاییدی است بر کفایتی همه جانبه آل سعود. متاسفانه آنان در طرحی به اصطلاح مدرن، کعبه را به گونه‌ای در محاصره برج‌های مرتفع درآورده‌اند که زائرین به هنگام طواف، این بناهای چشم‌خراش را مشاهده می‌کنند و این در حالی است که شیوخ عربستان اجازه بنای ساختمانی که مشرف بر منازل آنان باشد را نمی‌دهند و حرمت خانه خویش را بیش از خانه خدا نگه می‌دارند!

هر چند این حادثه به ظاهر بر اثر بروز تند باد و طوفان صورت گرفت، اما برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد بی‌توجهی مقامات مسئول به خطرات موجود در نتیجه درگیر شدن در مسایل حاشیه‌ای و اختلافات حکومتی و سیاسی درونی هیات حاکمه، موجب بروز این حادثه و تلفات مرگبار آن شده است. اختلاف میان فرزندان ملک عبدا...، پادشاه سابق و ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه فعلی عربستان و  در نتیجه جنگ قدرت باعث شده است بسیاری از مسائل مهم و حکومتی در عربستان در انتظار و در گرو جنگ شاهزادگان سعودی باقی بماند.

علیرغم اینکه قبل از وقوع  طوفان در مکه سازمان‌های هواشناسی جهانی و منطقه‌ای نسبت به آغاز چنین پدیده‌ای هشدار داده و اطلاعات لازم را منتشر کرده‌ بودند، با این وجود، مسئولین سعودی راهکاری حتی ساده و پیش‌پا افتاده برای جلوگیری از بروز این حادثه اتخاذ نکردند و حتی مانع از عبور حجاج در گذرگاه‌های خطرناک ننمودند.

در این شرایط لازم است شورایی متشکل از کشورهای اسلامی برای اداره حرمین شریفین تشکیل شود و دست آل سعود از آن کوتاه گردد. ناتوانی آل سعود در اداره امور حج را باید با برگزاری مراسم با شکوه پیاده روی اربعین و تامین امنیت حیرت‌انگیز آن با وجود تهدیدات بی‌سابقه داعش مقایسه کرد.

در اربعین سال گذشته، بیش از بیست میلیون زائر از هشتاد کشور جهان در کشوری جنگ‌زده و مورد هجوم تروریسم تکفیری در حالی به زیارت اعتاب مقدسه رفتند که نه تنها هیچ حادثه‌ای نظیر حادثه اخیر مکه برای آنان روی نداد، بلکه با قدرت و هوشمندی مثال‌زدنی‌ای از زائرین در برابر تهدیدات تروریستی مراقبت و محافظت گردید.

تمام این موارد نشان می‌دهد آل سعود شایستگی اخلاقی و توانایی لازم برای اداره سرزمین وحی را ندارد  و از این منظر است که جهان اسلام باید به وظیفه خود در تشکیل شورای امنای حج به منظور تامین امنیت حجاج عمل نماید.

نامگذاری یک کشور اسلامی به نام یک خاندان، در سرزمینی که محل تولد پیامبر اکرم(ص) است، ظلم و بی‌درایتی بزرگی است و اگر قرار باشد نامی بر سرزمین وحی گذاشته شود، باید نام خاندان رسول اعظم(ص) بر آن نهاده شود. هر چند حادثه سقوط جرثقیل و کشته شدن زائرین، عمدی نبوده و بر اثر یک سانحه رخ داد، لیکن می‌توان آن را سمبل سقوط سرنوشت حاکمیت آل سعود دانست و همانگونه که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد سقوط و نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود، سرنوشتی جز هلاکت و نابودی نیز برای هم‌پیمانان این رژیم از جمله آل سعود متصور نخواهد بود. نه دلارهای نفتی و نه سلاح‌های خریداری شده از آمریکا و غرب، نه خدمات آل سعود به رژیم صهیونیستی، نه مشارکت خلبانان رژیم کودک‌کش در بمباران مردم یمن، نه دشمنی آل سعود با جمهوری اسلامی ایران و نه کارشکنی آنان با «بیداری اسلامی» هیچکدام نمی‌توانند آینده‌ای را برای این رژیم رقم بزنند. وعده الهی بر نابودی ظالمین و استقرار عدل قرار گرفته و شکی نیست که آینده از آن جبهه مقاومت و بیداری اسلامی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    آفرین بر اقای قدیری. تمام واقیع بود.
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    احسنت
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    درود فراوان بر جناب قدیری ابیانه برای بازگو نمودن بی پرده قسمتی از خصوصیان آل سعود وحشی حال سئوال اینجاست چرا با وجد دانستن ای همه رذائل این قوم خبیث ، تا سامان یافتن سرزمین وحی حج آل شمر را تعطیل نمیکنند ؟
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    از این به بعد بگویید رژیم اشغالگر شبه جزیره عربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس