کد خبر 466700
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

در مراسمی در نمایشگاه کتاب تاجیکستان از ترجمه سیریلیک کتاب‌های «دا»‌ و «شطرنج با ماشین قیامت» رونمایی شد.

به‌گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در حاشیه برگزاری پنجمین نمایشگاه کتاب تاجیکستان طی مراسمی ویژه رونمایی از کتابهای ایرانی و تاجیکی برگزار شد،‌ در این مراسم فغانی سفیر جمهوری اسلامی ایران فغانی، شمس الدین اروم بیک وزیر فرهنگ تاجیکستان، خدایار رایزن فرهنگی ایران و علیرضا قزوه و ناصر فیض حضور داشتند.

وزیر فرهنگ کشور تاجیکستان در سخنانی نمایشگاه بین‌المللی تهران را یکی از بهترین و بزرگترین نمایشگاه‌های منطقه معرفی کرد و گفت:‌ ما باید از تجربیات ایران در برگزاری نمایشگاه استفاده نماییم.

در این مراسم از دایرة المعارف تاجیکستان نوشته استاد ایر شاهی که در 16 جلد به چاپ رسیده  و شامل معرفی 500 نفر از بزرگان و دانشمندان تاجیکی است و همچنین کتاب حکایت‌های آکنده از حیات که به زندگی نامه محمدجان شکوری بخارایی می‌پردازد ، ترجمه سیریلیک کتاب «دا» با ترجمه سیف الله ملاجان، ماشین قیامت با ترجمه دل افروز قربان آوا رونمایی شد.

هم‌چنین در دومین روز از فعالیت پنجمین نمایشگاه کتاب تاجیکستان، مراسم هفتصدمین سالگرد وفات میرسید علی همدانی شاعر و عارف بزرگ ایرانی طی مراسمی در محل برگزاری نمایشگاه کتاب در سالن هنرهای نمایشی با حضور رئیس جمهور تاجیکستان امام علی رحمان اف و هیات همراه نخست وزیر و جمعی از بزرگان و شخصیت‌های علمی از کشورهای  ایران هند پاکستان اذربایجان و... برگزار وحداد عادل نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مراسم درباره عارف بزرگ ایرانی به سخنرانی پرداخت.

نمایشگاه کتاب تاجیکستان در شهر دوشنبه با حضور 30 ناشر تاجیکی و 10کشور فردا به کار خود پایان می‌دهد. وزیر فرهنگ کشور تاجیکستان شمس الدین اروم بیک و همچنین  فرهاد رحیمی رئیس آکادمی ملی علوم تاجیکستان از غرفه ایران بازدید کردند.در این بازدید مقرر شد جهت همکاری آتی موسسه نمایشگاهها و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت فرهنگ تاجیکستان جلساتی جهت همکاری های فرهنگی بعداز نمایشگاه و در وزارت فرهنگ در شهر دوشنبه برگزار شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس