کد خبر 466629
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

وزیر کشور تاکید کرد: امکان تخلفات انتخاباتی به صورت سازماندهی شده در کشور صفر است.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شورای معاونین ستاد مبارزه با مواد مخدر و در جمع خبرنگاران در مورد تخلفات انتخاباتی و مکانیزم برخورد با این تخلفات، گفت: با توجه به مکانیزم برگزاری انتخابات امکان تخلف سازماندهی شده در انتخابات صفر است.

وی افزود: در اجرای انتخابات هیأت‌های اجرایی در کنار شورای نگهبان که ناظر اصلی محسوب می‌شود و از ابتدا تا انتها موضوع ثبت‌نام و رأی‌گیری را زیرنظر دارد، نمایندگان نامزدها نیز حضور دارند، بنابراین امکان تخلف سازماندهی شده صفر است.

وزیر کشور تأکید کرد: اما تخلفاتی خارج از موضوع سازماندهی‌شده انجام می‌شود به مانند اینکه فردی با یک شناسنامه چند بار رأی می‌دهد و یا اینکه با شناسنامه خود در دو شهر مختلف رأی می‌دهد.

وی افزود: همچنین افرادی وجود دارند که با شناسنامه فوت‌شدگان و همین‌طور افراد زیر 18 سال رأی می‌دهند که به این منظور سعی کردیم تمام حوزه‌های رأی‌گیری را به پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال متصل کنیم تا هویت تمام رأی‌دهندگان کنترل شود.

رحمانی فضلی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با اقدامات انجام شده، تخلفات به حداقل برسد، گفت: در شمارش آرا نیز در حوزه‌های پرجمعیت و پرمشغله، نمایندگان احزاب، وزارت کشور و شورای نگهبان حضور دارند که  با الکترونیکی کردن انتخابات نیز امیدواریم میزان اینگونه تخلفات پایین‌تر بیاید.

وی تأکید کرد: امیدواریم انتخاباتی سالم‌تر و قانونی‌تر داشته باشیم، چرا که انتخابات ما قبلاً نیز قانونی بوده است.

وزیر کشور از جلسات متعدد دولت و شورای نگهبان در سطوح مختلف برای برگزاری بهتر انتخابات خبر داد و گفت: در موضوع شکل صندوق‌ها به توافق رسیده‌ایم.

رحمانی فضلی در مورد این موضوع که پیشتر بخشنامه‌ای از وزارت کشور مبنی بر استعفای افراد شاغل در زیرمجموعه این وزارتخانه برای انتخابات شده بود، گفت: ما نگفتیم که برای انتخابات 6 ماه زودتر حتماً باید استعفا بدهند. در این بخشنامه تأکید کردم که اگر 6 ماه زودتر استعفا ندهید، با استعفا به عنوان حق قانونی خود موافقت نمی‌کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس