کد خبر 466468
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

همه ما درباره اینترنت گوگل و سرعت گیگابیتی آن شنیده‌ایم اما آزمایش موفقیت‌آمیز نسل پنجم موبایل/ 5G توسط ورایزون نشان داد سرویس «گوگل فایبر» در برابر آن هیچ است!

 به گزارش مشرق، تست اولیه 5G توسط اپراتور مخابراتی آمریکایی در والتهام ماساچوست و سان‌فرانسیسکو نشان داد دانلود فیلم «نگهبانان کهکشان»/Guardians of the Galaxy تنها 15 ثانیه انجام شد درحالی‌که این کار با کانکشن LTE بیش از 6 دقیقه طول کشید.

نسل پنجم بین 30 تا 50 برابر نسل چهارم موبایل است و قرار است از سال 2017 به‌صورت تجاری در مدار قرار گیرد. از سوی تنها تست سرعت کافی نیست و اپراتورها باید منتظر شوند تا سازندگان موبایل و تبلت بتوانند تراشه‌های مجهز به 5G را نیز ساخته و عرضه کنند تا روی این تراشه‌ها نیز سرعت دانلود و نقل‌وانتقال فایل مشخص شود.

ورایزون در 12 ماه آینده تست آزمایشگاهی را به بیرون برده و روی ابزارهای پیشنهادی نیز آزمایش خواهد کرد. گفتنی است کره جنوبی اولین کشور است که 5G در آنجا راه‌اندازی می‌شود و المپیک زمستانی 2018 و سپس المپیک تابستانی توکیو در سال 2020 با 5G کاربران را شگفت‌زده خواهد کرد.

ریما قریشی مدیر استراتژیک اریکسون ضمن ابراز خوشحالی از توسعه 5G گفت بسیار علاقه‌مندند تا زودتر این توانایی را توسعه دهند.

در کنار آن حکومت امریکا باید پهنای باند فرکانسی 5G را نیز آزادسازی کرده و در اختیار اپراتورها برای تجاری‌سازی محصول قرار دهد.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بیسواط ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    درست مثل ایران سرعتشون تازه 2017 به ایران میرسه خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    تو ایران به دلیل ترس بعضی ها سرعت اینترنت از این هیچ وقت بالاتر نمیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس