کد خبر 466138
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آنجایی که سنا موافق اجرای برجام است، تصویب طرح مخالفت کنگره با برنامه اقدام مشترک بعید به نظر خواهد رسید، با این حال حق وتوی اوباما پابرجا خواهد بود

به گزارش مشرق، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به رای گیری های اخیر در مجالس سنا و کنگره آمریکا، گفت: مناقشه  بین جمهوری و دموکرات ها در کنگره آمریکا و سنا، مناقشه جدی است و مناقشه هم معطوف به انتخابات آینده ریاست  جمهوری این کشور است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه، مناقشه بین این دو گروه سیاسی در آمریکا شدید، است، اظهار داشت: جمهوری خواه ها تلاش می کنند، موانعی را بر سر راه تصویب برجام در آمریکا ایجاد کنند، به این جهت طرح های مختلفی را در مجلس نمایندگان ارائه می کنند تا اجازه ندهند برجام اجرایی شود.

وی با بیان اینکه دموکرات ها تلاش دارند، حتما برجام اجرا شود ادامه داد: جمهوری خواه ها در مجلس سنای آمریکا، موفق نشدند، رای منفی بگیرند اما در مجلس نمایندگان موفق شدند، رد برجام را تصویب کنند. البته این رای، رای شکننده است چرا که به رئیس جمهور این اجازه را می دهد، تا از حق وتو استفاده کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح حق وتوی اوباما گفت: مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا باید به تصویب مجلس سنا برسد اما بعید به نظر می رسد که این مجلس به طرح اخیر کنگره رای مثبت دهد. اما حتی اگر رای مثبت دهد اوباما می تواند از حق وتو استفاده کند و رد برجام را اجرایی نکند.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از آنجایی که مجلس سنا یکبار در خصوص برجام رایی به نفع اجرای آن داده است، تصویب مصوبه اخیر کنگره در این مجلس دور از ذهن خواهد بود. بنابراین تصمیم گیری کنگره مهم جلو نخواهد کرد.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس