کد خبر 466092
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

آژانس بین المللی انرژی نفت ذخیره شده ایران بر روی دریا را ۴۴ میلیون بشکه برآورد و اعلام کرد حدود ۶۰ درصد این ذخایر شامل میعانات است.

به گزارش مشرق، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، کاهش قیمت نفت تولید کنندگان خارج از اوپک از جمله آمریکا را ناگزیر خواهد کرد تا سال آینده با سرعتی که در طی بیش از 2 دهه گذشته بی سابقه خواهد بود، تولید خود را کاهش دهند و مجددا توازن را در بازار نفت برقرار سازند.

آژانس بین المللی انرژی که در زمینه سیاست های انرژی به بزرگترین اقتصاد های جهان مشورت می دهد اعلام کرد، تقاضای جهانی برای نفت امسال به لطف کاهش قیمت ها در آستانه رسیدن به بالاترین رقم 5 سال اخیر قرار دارد.

بر اساس این گزارش، کاهش تولید مورد اشاره، بزرگترین کاهش از سال 1992 تاکنون خواهد بود. در سال 1992 عرضه نفت کشورهای غیرعضو اوپک نسبت به سال قبل از آن یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت که ناشی از فروپاشی شوروی سابق بود.

آژانس بین المللی انرژی همچنین گفته که انتظار دارد تولید نفت سبک آمریکا پس از افزایش بی سابقه 1.7 میلیون بشکه در روز در سال 2014، در سال آینده به میزان 0.4 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

در همین حال، پیش بینی شده که رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2015 به بالاترین رقم 5 سال اخیر یعنی 1.7 یا 1.8 میلیون بشکه در روز برسد، اما این رقم در سال 2016، 1.4 میلیون بشکه در روز خواهد بود که 0.2 میلیون بشکه بیشتر از پیش بینی قبلی آژانس بین المللی انرژی است.

در سال 2014، رشد تقاضای جهانی برای نفت به 0.8 میلیون بشکه در روز رسید که پایین ترین رقم در 5 سال اخیر بود.

در مجموع آژانس نتیجه گرفته که دنیا به نفت بسیار بیشتری از جانب اوپک نیاز خواهد داشت. این سازمان برآورد کرده که اوپک باید در سال 2016، برای توازن بخشیدن به بازار روزانه 31.3 میلیون بشکه نفت تولید کند که نیم میلیون بشکه در روز، بیشتر از پیش بینی قبلی آژانس بین المللی انرژی است. در نیمه دوم سال 2016، اوپک باید حدود 32 میلیون بشکه در روز نفت تولید کند. این اولین باری خواهد بود که دنیا به مقدار نفتی بیش از آنچه که اوپک در حال حاضر تولید می کند نیاز خواهد داشت.

آژانس بین المللی انرژی نفت ذخیره شده ایران بر روی دریا را 44 میلیون بشکه برآورد کرده و معتقد است، حدود 60 درصد این ذخایر شامل میعانات است. «هرچند بعید است شاهد افزایش قابل توجهی در تولید نفت ایران قبل از سال آینده باشیم، نفت ذخیر شده این کشور بر روی دریا ممکن است قبل از این زمان بازار جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس