کد خبر 465724
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با اشاره به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تکرار مواضع دوپهلوی وی، گفت: آژانس پس از اجرای برجام نیز همچنان با ما بازی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، محمداسماعیل کوثری در واکنش به انتشار گزارش اخیر یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تکرار اظهارات دوپهلوی وی درباره سلامت برنامه هسته‌ای ایران، اظهار داشت: از گذشته بارها گفته شده بود که نمی‌توان به آژانس اعتماد کرد، چرا که آنها به دفعات نشان دادند که یکطرفه و مطابق خواسته‌های آمریکایی‌ها قضاوت می‌کنند.

وی افزود: شخص آمانو و مقامات پایین‌تر از او در آژانس، کاملاً وابسته به آمریکا و هم‌پیمانان آمریکا هستند و با این رفتارها در ارائه گزارش، از استکبار جهانی هم بدتر هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر آنها از اول هم واقعیت‌ها را گزارش می‌کردند، دیگر اینقدر تحریم و مذاکره لازم نبود؛ چرا که ما از اول مطابق NPT فعالیت کرده‌ایم و فرصت‌ها و امتیازات تعریف شده در NPT نیز متعلق به همه کشورهای عضو این معاهده است.

کوثری با بیان اینکه رفتار آمانو و سران آژانس، منافقانه است، خاطرنشان کرد: چرا آنها هیچ اقدامی برای خلع سلاح اسرائیل که بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، انجام نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده ما رفت و کار کرد و به توافق رسید، اما من اگر جای آنها بودم، هیچ‌گاه با اینها مذاکره نمی‌کردم، چون سوابق آنها مشخص است و البته آنها این رفتارها را فقط با ایران دارند که دلیل آن مشخص است.

رهبری این رفتار آژانس را هشدار داده بودند

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با اشاره به سپرده شدن مسئولیت راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران به آژانس در توافق هسته‌ای، عنوان کرد: ما از اول می‌دانستیم و مقام معظم رهبری نیز این مساله را هشدار داده بودند که اینها مطابق با واقعیت گزارش نخواهند کرد.

کوثری ادامه داد: حتی اگر برجام را هم اجرا کنیم، آنها هیچ‌گاه واقعیت برنامه هسته‌ای ما را گزارش نخواهند کرد و همچنان با گزارش‌های خود با ما بازی خواهند کرد.

وی در توضیح این نکته خاطرنشان کرد: منافع آنها در ارائه این گزارش‌های دوپهلو و یکطرفه است؛ در واقع آمریکایی‌ها با استفاده ابزاری از این نهادهای بین‌المللی به دنبال تداوم سلطه خود بر کشورهای دنیا هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: روند راستی‌آزمایی آنها در آینده هم منصفانه نخواهد بود و ما نیز نمی‌توانیم به آژانس اعتماد کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    آمانو متاسفانه آدم ضعیفی است صد رحمت به البرادعی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس