کد خبر 465647
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

طبق رای نمایندگان کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل پرچم فلسطین به عنوان کشور ناظر در سردر سازمان ملل به اهتزاز درخواهد آمد.

به گزارش مشرق، نقل از رویترز خبر داد، مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا قانونی تصویب کرد که به فلسطین اجازه می دهد پرچم خود را در سردر سازمان ملل به اهتزاز درآورد. فلسطینی ها از این اتفاق به عنوان گامی برای عضویت در سازمان ملل یاد کردند.

بر این اساس فلسطین و واتیکان دو عضو ناظر در سازمان ملل محسوب می شوند و تنها می توانند در جلسات شرکت کنند. در نشست امروز، مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۱۹ رای از ۱۹۳ رای داده شده به نفع فلسطین رای داد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی به شدت با این اقدام مخالفت کرده است.

آمریکا و اسرائیل در میان هشت کشوری بودند که با این قانون مخالفت کردند. با این حال اکثر ۲۸ کشور اروپایی به غیر از فرانسه به نفع فلسطینی ها رای دادند.

در پی این اقدام، رامی حمدالله نخست وزیر فلسطین این قانون را گامی مثبت برای رسیدن به عضویت سازمان ملل ارزیابی کرد. وی که در پاریس به سر می برد در گفتگو با خبرنگاران اظهار امیدواری کرد فلسطین روزی بتواند به عضویت سازمان ملل درآید و به عنوان کشوری مستقل در جلسات این سازمان شرکت کند.

طبق قانون سازمان ملل پرچم کشورهای ناظر تنها ۲۰ روز در جلوی ساختمان این سازمان برافراشته می ماند. دیپلمات های فلسطینی می گویند طبق این قانون انتظار می رود تا ۳۰ سپتامبر پرچم فلسطین در مقابل سازمان ملل مشاهده شود، روزی که محمود عباس در مجمع عمومی سازمان ملل حضور خواهد داشت.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس