کد خبر 465309
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است امروز برای سفری دو روزه عازم لندن شود و انتظار می‌رود حضور او باعث برخی اعتراضات شود.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» قرار است امروز (چهارشنبه) برای سفری دو روزه عازم لندن شود و انتظار می‌رود حضور او باعث برخی اعتراضات شود.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، یک دیپلمات اسرائیلی با اشاره به دیدار نتانیاهو با «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس گفت، طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله سوریه، داعش، ایران و روند سازش با فلسطینی‌ها در دستورکار آنها قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قرار است نتانیاهو با هیئتی از نمایندگان انگلیس و نیز رهبران یهودی دیدار کند. او با هیچ یک از چهار نامزد ریاست حزب کار دیدار نخواهد کرد؛ از جمله «جرمی کوربین» که به شدت حامی فلسطین است و متهم به یهودی‌ستیزی است.

از زمان مطرح شدن بحث سفر نتانیاهو به لندن، انگلیسی‌ها طوماری علیه او به اتهام کودک‌کشی و جنایت جنگی علیه فلسطینی‌ها امضا کردند که تعداد آن امروز (چهارشنبه) به بیش از 107 هزار نفر رسیده است.

امضاءکنندگان در این طومار آنلاین آورده‌اند: به موجب قوانین بین‌المللی نتانیاهو باید به خاطر کشتار 2 هزار غیر نظامی فلسطینی در حمله سال 2014 اسرائیل به غزه به محض ورود به خاک انگلیس دستگیر و محاکمه شود.

پارلمان انگلستان موظف است درخواست‌های حائز بیش از 100 هزار امضا را به بحث و بررسی گذارد. این در حالی است که دولت انگلیس می‌گوید روسای دولت‌ها در ارتباط با این قانون از مصونیت برخوردارند هرچند میزان بالای مطالبه مردمی نشان دهنده احساسات عمیق مردم انگلیس در این خصوص باشد.

طومار درخواست بازداشت بنیامین نتانیاهو که در تاریخ هفتم ماه آگوست از سوی «دامیان موران« یک فعال سیاسی در تارنمای پارلمان انگلیس ایجاد شد، توانسته است تا این لحظه بیش از یک صد و هفت هزار امضاء را جلب کند که بر اساس رویه قانونی، اگر شمار امضاها از 100 هزار نفر بیشتر شود، درخواست مطرح شده در نشست مجلس عوام انگلیس به بحث گذاشته خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس