کد خبر 465419
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۵

آمریکا به بهانه حمایت از جان نیروهای حافظ صلح در صحرای سینا، به این منطقه نیرو اعزام می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشتیدپرس، آمریکا برای حمایت از نیروهایش در صحرای سینا که تحت عنوان نیروهای حافظ صلح نزدیک مرزهای فلسطین اشغالی با مصر حضور دارند، نیرو و تجهزات ارسال می‌کند.

این تصمیم را پنتاگون در شرایطی اتخاذ کرده که در هفته گذشته در حمله به نیروهای آمریکایی در صحرای سینا دستکم 4 نظامی این کشور زخمی شدند.

براساس این گزارش، آمریکا 75 نظامی از جمله تعدادی نیروی پیاده نظام و یک تیم پزشکی به مصر اعزام می کند و علاوه بر آن تجهیزات شناسایی بیشتری در اختیار نیروهایش در این منطقه قرار می‌دهد.

مقامات آمریکایی به جزئیاتی درباره تجهزاتی که به مصر ارسال می کنند نکرده است و تنها بر لزوم اقدامات بیشتر برای حمایت از نظامیان خود تاکید کرده‌اند.

براساس قرارداد کمپ دیوید میان مصر و رژیم صهیونیستی نیروهای تحت عنوان نیروهای حافظ صلح در مرز فلسطین اشغالی با مصر استقرار یافته‌اند که با توجه به اهمیت امنیت رژیم صهیونیستی برای ایالات متحده، تعداد زیادی از این نیروها آمریکایی تبار هستند. 

درپی خشونت‌های اخیر در صحرای سینا و حملات گروه‌های تکفیری به ارتش مصر و همچنین پاسخ نظامی مصر به آنها، چندی پیش واشنگتن اعلام کرد که قصد دارد نیروهای حافظ صلح خود را از صحرای سینا خارج کند.

این در شرایطی است که صحرای سینای مصر پس از کودتای ژنرال عبدالفتاح السیسی علیه دولت محمد مرسی به عرصه فعالیت گروه‌های شبه نظامی شده و این گروه‌ها به بهانه ناکام بودن تلاش‌های سیاسی اسلامگرایان فعالیت‌های مسلحانه خود علیه ارتش مصر را تشدید کرده‌اند.

از جمله مهمترین گروه‌های تکفیری فعال در این منطقه گروه انصار بیت المقدس است که چند ماه پیش با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    فقط یک کلمه: (عُمراً)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس