کد خبر 465424
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۷

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از كشف ۱۷ تن و ‏‏۲۲۱ كیلوگرم انواع مواد مخدر در كشور طی دو هفته گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، اسداله هادی‌نژاد گفت: كل كشفیات موادمخدر در این مدت ۱۷۲۲۱ كیلوگرم و بیشترین حجم مواد مكشوفه از نوع تریاك به میزان ‏‏‏‏‏‏۱۱۶۷۷‏‏‏‏ كیلوگرم بوده است كه ۶۷ درصد از مجموع كشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ‏۱۳۹۱‏ كیلوگرم حشیش، ‏‏۱۱۳۶‏ كیلوگرم مرفین، ‏۶۰۵‏ كیلوگرم پیش‌ساز، ‏‏‏‏۲۹۵‏ كیلوگرم هروئین‏‏‏ و ‏‏۴۷‏‏ كیلوگرم شیشه كشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینكه این میزان از كشفیات طی ‏‏‏۸۰۵ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه كشف مواد به ازای هر عملیات نیز بالغ بر ‏۲۱‏ كیلوگرم می‌باشد.

هادی‌نژاد با بیان اینكه بالغ بر ‏۶۸‏ درصد كشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان كشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین كشفیات مواد مخدر با ‏‏‏‏‏۳۶۲۳‏‏ ‏كیلوگرم مربوط به استان كرمان است كه ‏‏۲۱ درصد كل كشفیات استان‌ها را شامل می‌شود، پس از آن خراسان جنوبی با ۱۹۶۶ كیلوگرم، تهران با ۱۴۶۱ كیلوگرم‏، سیستان و بلوچستان با ۱۳۷۶ كیلوگرم، اصفهان با ۱۱۵۴ كیلوگرم‏، فارس با ۱۰۳۷ كیلوگرم ‏‏‏و هرمزگان با ۱۰۱۶ كیلوگرم ‏‏‏در رتبه بعدی قرار دارند.‏

معاون مقابله با عرضه ستاد ادامه داد: در این مدت، ‏‏ ‏‏‏۹۷۷۱‏ ‏‏متهم دستگیر شده‌اند كه از این تعداد ‏‏ ‏‏‏۶۳۹۶ نفر مربوط به اجرای طرح پاكسازی مناطق آلوده بودند و مابقی متهمان ‏‏‏‏۳۳۷۵‏‏‏ نفر بوده‌اند كه ‏‏‏۳۲۹۲‏‏‏ نفر از آنان مرد و ‏۸۳ نفر زن هستند، همچنین در این مدت ‏۲۰۱ دستگاه خودرو، ۳۰ دستگاه موتور سیكلت و ‏۱۳ قبضه سلاح‏ ‏توقیف شد.

هادی‌نژاد گفت : در راستای اجرای عملیات پاكسازی مناطق آلوده در ۲۶ استان كشور ۲۷۹ نفر قاچاقچی، ‏۲۸۴۶ متهم توزیع كننده و خرده فروش و ۳۲۷۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس