به تازگی حفره‌ای خطرناک در برنامه واتس اپ شناسایی شده که می تواند برای 200 میلیون کاربر این برنامه مشکلات جدی ایجاد کند.

 به گزارش مشرق، بررسی‌های موسسه امنیتی چک پوینت نشان می‌دهد که حفره امنیتی جدید به هکرها اجازه می دهد تا بدافزارهای خطرناکی را از طریق برنامه واتس اپ توزیع کنند. برخی از این بدافزارها از نوع بدافزارهای باجگیر هستند که مانع دسترسی کاربران به فایل های خود شده و از آنها برای قفل گشایی از این فایل ها پول طلب می کنند.

البته این مشکل تنها محدود به نسخه تحت وب برنامه واتس آپ است و کاربران نسخه همراه این برنامه با مشکلی مواجه نیستند. مدیران چک پوینت وجود این مشکل را در پایان ماه گذشته به اطلاع طراحان برنامه واتس اپ رسانده اند و در نهایت یک وصله به روزرسان برای حل مشکل یاد شده طراحی شد.

از کاربران خواسته شده تا نرم افزار واتس اپ خود را به سرعت به روز کنند تا از سرقت اطلاعات یا قفل شدن فایل هایشان جلوگیری شود.

واتس اپ که در مالکیت فیس بوک است علاوه بر 200 میلیون کاربر تحت وب 900 میلیون کاربر تلفن همراه هم دارد. مشکل یاد شده مربوط به نحوه مدیریت فهرست های تماس ارسالی در قالب vCard (virtual card) است. این امر آلوده کردن vCard (virtual card) و ارسال کدهای مخرب از طریق آن را ممکن می کند. همچنین از این طریق می توان به شماره های تماس میلیون ها نفر دست یافت و گوشی های آنها را هم آلوده کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس