کد خبر 465288
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

شرکت مخابراتی ورایزن (Verizon) به زودی نسل پنجم تلفن همراه (5G) را مورد آزمایش قرار خواهد داد.

 به گزارش مشرق، شبکه‌ی 5G تا سال 2020 عمومی نخواهد شد؛ اما بعضی از اپراتورهای تلفن همراه در بعضی کشورها مانند ژاپن و کره‌ی جنوبی شروع به آزمایش این شبکه در کشور خود کرده‌اند.

شرکت ورایزن برخی از ویژگی‌های نسل پنجم نسبت به نسل قبل را این‌گونه بیان کرده است: «این شبکه 50 برابر نسبت به نسل چهارم سریع‌تر است و تأخیر کمتری دارد. این شبکه توانایی پشتیبانی از تعداد بیشتری ابزار هوشمند را دارد و می‌تواند اینترنت اشیا را نیز پشتیبانی کند.»

در حال حاضر توسعه‌دهندگانی که در زمینه‌ی تلفن همراه فعالیت می‌کنند مانند نوکیا؛ اریکسون، آلکاتل، کوالکام، سامسونگ و سیسکو در آزمایشگاه‌های ورایزن در حال آزمایش و توسعه‌ی نسل پنجم هستند. ژاپن قصد دارد تا نسل پنجم اینترنت همراه را برای المپیک تابستانی 2020 که در توکیو برگزار می‌شود آماده کند.

ورایزن نیز راهی مشابه را انتخاب کرده و به همان صورتی که در سال 2008 نسل چهارم را مورد آزمایش قرار داده بود، این شرکت در سال آینده نیز شروع به انجام آزمایش بر روی نسل پنجم خواهد کرد.

در سال 2013، برخی از گزارش‌ها نشان داد که سازمان امنیت ملی آمریکا، از طریق این شرکت، اطلاعات شهروندان و افرادی را که از خدمات آن استفاده می‌کنند، جمع‌آوری می‌کند.

منبع: سایبربان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس