کد خبر 465166
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

مجوز ساخت مسجد جدید در ایرلند صادر شد اما در عین حال، مسئولان ایرلندی گفته اند که این مسجد حق پخش اذان در خارج مسجد را ندارد.

 به گزارش مشرق، مسلمانان ایرلند موفق شدند مجوز ساخت مسجدی را در حومه شهر ترالی در شهرستان کری بگیرند؛ این مجوز علاوه بر ساخت مسجد، اجازه ساخت یک مرکز اجتماعی را هم شامل می‌شود. اما در متن مجوز آمده که مسجد حق پخش اذان و یا سایر اعلانات عمومی را در بیرون مسجد ندارد.

این دومین باراست که در سال‌های اخیر درخواستی رسمی برای ساخت یک مسجد در ترالی به مسئولان ارائه شده است. این درخواست بهار امسال از سوی مرکز فرهنگی اسلامی کری به مقامات شهری تسلیم شد.

سال گذشته هم درخواستی از سوی مسلمانان برای ساخت مسجد در این شهر ارائه شد که پذیرفته نشد. مسئولان اظهار داشتند که علت رد شدن آن درخواست، مشکلات ترافیکی بود. برای این درخواست اما مطالعات ترافیکی کاملی انجام شده است و در آن ذکر شده که زمان اقامه نماز هر روز بین ساعت چهار و نیم صبح تا حدود ده شب خواهد بود. ظهرهای جمعه نیز شلوغترین ساعات مسجد خواهد بود.

تا کنون هیچ اعتراضی به ساخت این مسجد از سوی ساکنین محل صورت نگرفته است. ولی یک گروه ایرلندی که خود را «پگیدا ایرلند» می‌نامند و وابسته به یک سازمان ضد اسلامی آلمانی هستند در اعتراض به صدور مجوز برای ساخت مسجد، تبلیغاتی در ترالی انجام داده‌اند.

این مسجد قرار است در زمینی به مساحت بیش از 9000 متر مربع در بخش شرقی ترالی ساخته شود. این مسجد مناره‌ای به طول 23 متر و گنبدی به طول 18 متر خواهد داشت. علاوه بر برگزاری نمازهای جماعت، پذیرایی از نمازگزاران و بازدیدکنندگان هم در اهداف مسجد منظور شده است. ضمنا بخش مرکز جامعه اسلامی مسجد در ساختمانی جداگانه قرار خواهد داشت که دارای ده اتاق است.

افزایش آمار مسلمانان ایرلند
کری بعد از کورک، دوبلین و لیمرک بالاترین تعداد مسلمانان را در بین شهرهای ایرلند دارد و اسلام در حال حاضر سومین دین بزرگ کری از حیث تعداد پیروان است. طبق آمار سال 2011 شهر ترالی بیش از 800 نفر و شهرستان کری بالای 1500 نفر مسلمان دارد. اما آمار مسلمانان این شهر از سال 2011 تا کنون افزایش یافته است. تعداد مسلمانان شهر کیلارنی در شهرستان کری هم در حال افزایش است.

اوایل امسال به یک مرکز فرهنگی اسلامی در کیلارنی مجوز داده شد. این مرکز در حال حاضر در ساختمان سابق اداره پست و مخابرات در حال فعالیت است.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس