رسانه‌هاي صهيونيست با ابراز نگراني از دبيرکلي نبيل العربي در اتحاديه عرب اعلام کردند که وي با مواضع ضد صهيونيستي خود 22 کشور را عليه اسرائيل بسيج خواهد کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌هاي صهيونيستي با اشاره به دبيرکلي نبيل العربي در اتحاديه عرب ريشه‌هاي ضد صهيونيستي اين مقام سياسي مصري را مورد توجه قرار دادند.
اين روزنامه‌ها نوشتند که نبيل العربي با رويکرد ضد صهيونيستي که دارد رهبري 22 کشور عربي در فعاليت عليه اسرائيل و منافع آن در منطقه را در دست گرفته است.
روزنامه‌هاي هاآرتص، اورشليم پست، يديعوت آحارونوت و پايگاه هاي خبري والا و راديو رژيم اسرائيل ضمن انعکاس نگراني رژيم صهيونيستي از انتخاب العربي به اين سمت، اعلام کردند که وي حتي قوي‌تر از قبل شده است.
آنها به سابقه انتقادات العربي عليه اسرائيل اشاره کرده و نوشتند که هنگامي که العربي در هيئت سازمان ملل متحد کار مي‌کرد، اسرائيل را به خونريزي و اعمال سياست کشتار جمعي عليه فلسطينيان و اعراب متهم مي‌کرد، وي همچنين خواستار توقف خشونت‌هاي اسرائيل عليه اعراب شده بود.
العربي ديپلمات کهنه‌کار مصري در سال 1935 ميلادي به دنيا آمد‌. وي فارغ التحصيل دانشکده حقوق دانشگاه قاهره و داراي مدرک کارشناسي ارشد حقوق بين‌الملل و دکتراي علوم قضايي از دانشکده حقوق دانشگاه نيويورک است.
العربي از سال 1981 تا سال 1983 ميلادي سفير مصر در هند بود و از سال 1985 ميلادي به مدت چهار سال رياست هيئت مصر جهت انجام مذاکرات با رژيم صهيونيستي براي پايان دادن به درگيري طابا را برعهده داشت.
وي در سال 1987 به عنوان نماينده دائم مصر در سازمان ملل در ژنو انتخاب شد و از سال 1991 تا سال 1999 ميلادي نيز نماينده دائم مصر در مقر سازمان ملل در نيويورک بود.
دبير کل جديد اتحاديه عرب از سال 1994 تا سال 2001 ميلادي عضو کميته حقوق بين‌الملل سازمان ملل بود و پس از آن تا سال 2006 ميلادي در دادگاه لاهه به عنوان قاضي فعاليت مي‌کرد. وي از سال 2005 ميلادي به عنوان عضو دادگاه داوري دائمي در لاهه فعاليت کرد و از سال 2008 ميلادي نيز در مؤسسه حقوقي زکي هاشم و شرکا مشارکت داشت.
العربي همچنين به عنوان مدير مرکز منطقه‌اي قاهره براي داوري بين‌المللي تجاري و مشاور دولت سودان در مسأله داوري درباره مرزهاي منطقه ابيي ميان دولت سودان و جنبش ملي آزادي بخش سودان فعاليت کرده است.
العربي که همواره موضع‌گيري هاي شديدي عليه رژيم صهيونيستي اتخاذ کرده‌، از ديوار حائل و همچنين اقدامات اين رژيم عليه فلسطينيان بشدت انتقاد کرده است. وي ضمن محکوم کردن اقدامات رژيم صهيونيستي در قبال فلسطينيان، مجازات اين رژيم و مسؤولان آن به دليل کشتار ملت فلسطين را خواستار شده است.
دبيرکل جديد اتحاديه عرب همچنين از موضع مصر در قبال محاصره نوار غزه انتقاد کرده و خواستار تجديد نظر در بندهاي توافقنامه صلح با رژيم صهيونيستي آن شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس