کد خبر 464376
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸

مدیر یک روزنامه غربگرا ابراز امیدواری کرد سفارت آمریکا در ایران در میان مدت بازگشایی شود.

به گزارش مشرق، سایت آریا ضمن مصاحبه‌ای تریبون را به مدیر روزنامه شرق (مهدی رحمانیان) سپرد تا همزمان با هشدار مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقلای استکبار برای گشایش دفتر حافظ منافع و... بگوید گشایش سفارت ایران و آمریکا دور از انتظار نیست(!)
رحمانیان درباره روابط ایران و آمریکا پس از توافق هسته‌ای گفت: در کوتاه مدت در مناسبات ایران و آمریکا اتفاق خاصی نخواهد افتاد. البته در دوره اوباما یک اتفاقاتی خواهد افتاد اما شاید اتفاق برجسته و مهمی نباشد مانند موضوع انگلیس که به گشایش سفارت در تهران کشیده شد به این گستردگی نباشد. اما قطعا فضایی ایجاد خواهد شد که با بهبود روابط در حوزه‌هایی  پیش برویم و نهایتا دور از ذهن نیست که سفارت کشورها باز شود چون کوبا پس از 50 سال سفارتها را باز کردند ما هم در نهایت در یک دوره میان مدت به یک تفاهمی خواهیم رسید.
گفتنی است روزنامه شرق از روزنامه‌هایی است که مشخصاً در طول 7-8 سال اخیر مشغول بزک کردن سیمای شیطان بزرگ و قبح‌زدایی از رابطه با آمریکا بوده است... این روزنامه زمانی به صراحت نوشت که اگر تقوای اتمی داشته باشیم آمریکا به ما اجازه می‌دهد مانند پاکستان حتی بمب اتمی هم داشته باشیم(!)
رحمانیان همچنین در مصاحبه با آریا خواستار معامله بر سر سوریه و یمن شده و می‌گوید: نمی‌توان عربستان را نادیده گرفت و من تصور می‌کنم در این بحث بتوانیم به نقطه مثبتی برسیم، چون خود عربستانی‌ها پی بردند که بدون حضور ایران نمی‌توانند مسائل منطقه را حل کنند. شنیده شده است که حتی عربستانی‌ها پیغام‌هایی دادند که ما در سوریه چگونه عمل کنیم و آنها در یمن چگونه عمل کنند که بتوان به یک نقطه مشترک رسید.
یادآور می‌شود سایت آریا توسط امیر محبیان از عناصر شبه اصولگرا که ارتباطات ارگانیک با برخی محافل اصلاح‌طلب و دولتی دارد، اداره می‌شود.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس