کد خبر 464288
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵

محمود پاک‌نیت گفت: برای این‌که بازیگر به ورطه تکرار و کلیشه شدن نیفتد باید خودش راضی به بازی در هر نقشی نشود، من نیز همین رویه را در کار‌هایم پیش گرفته‌ام.

به گزارش مشرق، محمود پاک‌نیت  درباره اینکه چرا در طی سال‌های اخیر بیشتر فعالیت‌هایی که وی در عرصه بازیگری انجام داده است به تلویزیون معطوف می‌شود و حضور کمرنگی در سینما داشته است، اظهار داشت: زمانی که بازی در یک سریالی را قبول می‌کنید باید انتظار داشته باشید که وقت زیادی را از شما بگیرد. در حقیقت ساخت یک سریال وقتی‌گیر است و چندین ماه طول می‌کشد تا ساخته شود.این در شرایطی است که اغلب کارهای سینمایی در یک ماه الی یک ماه و نیم ساخته می‌شود.

*پیشنهادهای سنیمایی‌ام را به دلیل حضور در پروژه‌ای کنار گذاشتم

وی در ادامه افزود: باید بگویم که چندین پیشنهاد از سینما برای بازی در برخی آثار داشته‌ام که به دلیل همزمانی با بازی‌ام در سریالی به نام «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی نتوانستم آنها را بپذیرم. گریمی که آنها مد نظرشان بود نیاز به ریش بلند داشت و من نمی‌توانستم این کار را انجام دهم.

*علاقه‌ای به حضور هم‌زمان در چند نقش را ندارم

پاک‌نیت با تاکید بر اینکه هیچ علاقه‌ای به حضور همزمان در چند کار تصویری را ندارد، گفت:‌ به هیچ عنوان اعتقادی به حضورهمزمان در دو کار تصویری را ندارم و جزو آن دسته بازیگران نیستم که همزمان با چندین نقش را ایفا کنم. شاید برای بقیه راحت باشد اما من نه علاقه دارم و نه می‌خواهم که به روی دو کار تمرکز کنم چرا که نگرانی اینکه برای یکی از نقش‌ها کم‌کاری صورت بگیرد همواره همراهم است.

*با یک دست یک هندوانه بر‌می‌دارم نه چند تا

او همچنین گفت: معتقد هستم که با یک دست باید یک هندوانه برداریم البته که برخی ادعا و اعتقاد دارند که می‌توان هندوانه‌های دیگری هم برداشت ام به زغم من از کیفیت کاری که انجام می‌دهیم کاسته خواهد شد انرژی که صرف می‌شودبین چندین کار تقسیم می‌شود و اینگونه نیست که تمام توانمان را برای پرداخت یک کاراکتر که وظیفه‌اش را بگذاریم. اگر مردم برای ما اهمیت دارند باید بهترین خروجی را تقدیم آنها کنیم

بازیگر فیلم سینمایی «دلشکسته» گفت: برای من مهم نیست که کاری که انجام می‌دهم در سینما است یا در رسانه‌ای دیگر همچون تلویزیون مهم کیفیت کاری است که باید آبرومند باشد و مخاطب را راضی کند.

 پاک‌نیت: حضور در چند نقش را دوست ندارم

*سینماگران قدرت ریسک کردن ندارند

محمود پاک‌نیت با انتقاد از اینکه سینماگران ما قدرت ریسک‌کردن ندارند، عنوان کرد: متاسفانه یا خوشبختانه سینما یک مقوله تماما سرمایه‌گذاری است و زمانی که این سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی انجام می‌شود حساسیت آن دو چندان خواهد شد. چرا که دغدغه بازگشت سرمایه از جانب سرمایه‌گذاران همواره وجود خواهد داشت. به همین دلیل آنها نسبت به ورود چهره‌های جدید ریسک نمی‌کنند و همین ریسک نکردن یکی از مشکلات کنونی سینمای ماست.

وی در ادامه افزود: هر از چندگاهی این اتفاق می‌افتد که یکی همچون بهروز افخمی که کارگردان خوب سینمای ایران است فیلمی می‌سازد که در آن چهره‌های جدیدی را معرفی می‌کند.

*پیشنهاد تکراری به بازیگر هم از نداشتن قدرت ریسک کردن است

این بازیگر در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به پیشنهادهای تکراری به برخی از بازیگران که از همان نداشتن قدرت ریسک در کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان نشأت می‌گیرد، اظهار داشت: متأسفانه از همه این‌ها سخت‌تر این است که بسیاری از سینماگران که در جایگاهی هستند که بازیگران را انتخاب می‌کنند قدرت ریسک ندارند و به یک بازیگر توانمند دائما ًپیشنهادهای تکراری می‌دهند.این رفتار بازیگر را به سمت کلیشه شدن می‌برد.

او همچنین گفت: مدتی است که یک روال تکراری در سینما وجود دارد که شاهد چهره‌های جدیدی نیستیم که به یکباره در نظر مردم جلب توجه کند.

*بازیگر باید از خودش مراقبت کند تا به تکرار نیفتد

پاک‌نیت در پاسخ به این پرسش که برخوردتان در رمان انتخاب نقش‌هایی که پیشنهاد می‌شود چگونه است، گفت: از همان ابتدا که در برخی نقش‌ها در عرصه سینما دیده شدم نقش‌های مشابه به من پیشنهاد شد اما شخصاً حساسیت ویژه‌ای داشتم که به عرصه تکرار و کلیشه شدن نیفتم به نظرم بخش زیادی از این مراقبت بر عهده شخص خود بازیگر است.

*بازیگر راضی به بازی در هر نقشی نشود

وی در ادامه افزود: بارها در شرایطی قرار گرفته‌ام که نقش تکراری را بازی کرده‌ام اما در یک تلاش طاقت‌فرسا و صحبت‌هایی که با کارگردان داشته‌ام تفاوت‌های خوبی را بین این نقش و نقشی که شبیه آن را مخاطب دیده است گذاشتم. آنچنان که بیننده یک بازی جدیدی را از من ببیند.اما باز هم تکرار می‌کنم بازیگر اگر شرایط‌ش را دارد نباید راضی به بازی در هر نقشی شود. بازیگر باید عاشق کارش باشد. در غیر اینصورت بعد از مدتی حضور در این عرصه ناخودآگاه کناره‌گیری می‌کند.

پاک‌نیت: حضور در چند نقش را دوست ندارم

*احترام و ادب یکی از راز های ماندگاری است

محمود پاک‌نیت که یکی از رازهای ماندگاری جوان‌ها در عرصه سینما را احترام به پیشکسوتان دانست گفت: هنرمندان و بزرگانی که همچنان در عرصه سینما و تئاتر بعد از گذشت سال‌ها باقی مانده‌اند جدا از کیفیت کارشان همواره احترام و ادب را به مخاطب و بزرگان خود سرلوحه کارشان قرار داده‌اند. شخص محمود پاک‌نیت اگر تا به این لحظه چیزی یاد گرفته از بزرگان این حرفه بوده است.

*علی نصیریان استادی است که هنوز پابرجا است

او همچنین گفت: با توجه به سن و سال خودم باید بگویم هنوز هم به بزرگان این حرفه احترام می‌گذارم به طور مثال علی نصیریان یکی از پیشکسوتان عرصه بازیگری است هنوز برای من قابل احترام است شاید باورش برای برخی سخت باشد اما وقتی در مقابل فردی چون او بازی می‌کنم دائماً در حال یادگیری هستم و دقت دارم چه مواردی را باید از او یاد بگیرم. تنها دلیلش این است که به نظرم علی نصیریان استادی است که هنوز پابرجا است. جدا از مسئله احترام به بزرگان و پیشکسوتان معتقدم اگر کسی داشته‌ای دارد که می‌تواند برای انسان مفید باشد باید از آن یاد بگیریم.احترام به پیشکسوت جزو کارهایمان است ایمان دارم که اگر احترام بگذارم می‌توانم ماندگار شوم.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس