کد خبر 464230
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

یکه‌زارع گفت: به مردم قول می‌دهیم از اسفند ماه سال‌جاری هر فردی که خودرو خریداری کند تا ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش نیازمند مراجعه به نمایندگی نباشد و تنها برای تعویض روغن به نمایندگی‌ها برود.

به گزارش مشرق، هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره وضعیت صنعت خودرو طی ماه‌های آینده و اینکه خودروسازان چه اهدافی را باید دنبال ‌کنند گفت: صنعت خودرو طی چند سال اخیر با فراز و نشیب‌های متعددی روبه‌رو شد.

دولت گذشته تصویب کرد که دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا هر کدام هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند تا بتوانند در جهت توسعه و کیفی‌سازی محصولات خود برنامه‌ریزی کنند اما متأسفانه مدیران وقت این پول را پرداخت نکردند و همین امر در کنار تحریم باعث شد میزان تولید خودرو و کیفیت کاهش پیدا کند و قیمت خودرو نیز سیر صعودی بگیرد.

 وی افزود: با روی کارآمدن دولت یازدهم صنعت خودرو رونق گرفت و توانست به روزهای اوج خود نزدیک شود و حتی برای بهبود کیفیت برنامه‌ریزی کند. طی این مدت خودروسازان بر شمارگان تولید افزودند و اجازه ندادند کاهش عرضه مانند سال‌های گذشته رخ دهد که در پی آن قیمت خودرو در بازار از نرخ کارخانه فاصله بگیرد. خودروسازان برای پایان دادن به خرید و فروش‌های صوری در بازار افزایش تولید را محور قرار دادند که خوشبختانه با افزایش تولید، بازار به آرامش رسید و قیمت‌ها ثابت ماند.

 یکه زارع خاطرنشان کرد: ارتقای سطح کیفی محصولات هم موضوع دیگری است که خودروسازان طی دو سال اخیر به آن پرداختند. هر چند سطح فعلی کیفیت از نظر ما راضی‌کننده نیست، اما خودروسازان و بخصوص ایران خودرو سعی کرد برای رهایی از این چالش برنامه بهبود کیفیت تنظیم کند.

بر این اساس به مردم قول می‌دهیم از اسفند ماه سال‌جاری هر فردی که خودرو خریداری کند تا 10 هزار کیلومتر پیمایش نیازمند مراجعه به نمایندگی نباشد و تنها برای تعویض روغن به نمایندگی‌ها برود.

وی گفت: با برنامه‌های بهبود کیفیت، خدمات پس از فروش، تکریم ارباب رجوع و ارائه سرویس به مشتریان ارتقای چشمگیری خواهد داشت. مردم مطمئن باشند که خودروسازان داخلی برای رفاه آنها از هیچ برنامه توسعه‌ای عقب نمی‌مانند. عقب ماندگی‌هایی که در صنعت خودرو رخ داده مربوط به دو یا سه سال اخیر نیست. این صنعت از مدت‌ها پیش به علت تصمیم‌های نادرست دچار مشکل شد.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه فعالیت 60 صنعت دیگر با حوزه خودرو گره خورده است تصریح کرد: اگر سایپا و ایران خودرو نباشند فقط در یک مورد 70درصد فروش فولاد مبارکه کاهش پیدا می‌کند. در بخش‌های دیگر چون پتروشیمی، شیشه، پارچه، قطعات و... هم این امر صدق می‌کند.

صنعت خودرو باید سرپا بماند تا مابقی صنایع هم بتوانند ادامه حیات دهند و اشتغال کشور نیز به مخاطره نیفتد. خودروسازی کشور طی 8 سال گذشته آسیب‌های زیادی دید. محصولات جدید جایگزین محصولات قدیمی نشد، کیفیت خودرو کاهش پیدا کرد و شمارگان خودرو نیز افت کرد لذا مردم حق دارند که از صنعت خودرو ناراضی باشند. از این‌رو ما می‌خواهیم تمام نقصان‌های گذشته را حل کنیم و به سمت تولید کیفی، ورود محصولات جدید با برند ملی و تولید خودروهای جدید با شرکای خارجی حرکت کنیم.

وی گفت: ایران خودرو در یک برنامه 4ساله اهداف بلند مدتی دارد که می‌تواند باعث تحول در صنعت خودرو شود. مردم مشتریان ما هستند و خودروسازان برای رضایت آنها به امر تولید می‌پردازند لذا ما به خواست آنها حرکت خواهیم کرد. بر این اساس از بانک‌ها هم می‌خواهیم برای اینکه بازار رونق گیرد به مصوبه بانک مرکزی در مورد افزایش وام خودرو عمل کنند تا مردم بتوانند خودروهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

 

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    عجب قولی !!!
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    به مردم قول می‌دهیم از اسفند ماه سال‌جاری هر فردی که خودرو خریداری کند تا 10 هزار کیلومتر پیمایش نیازمند مراجعه به نمایندگی نباشد و تنها برای تعویض روغن به نمایندگی‌ها برود. الان ینی کیفیتش بهتر شد؟؟
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه فعالیت 60 صنعت دیگر با حوزه خودرو گره خورده است تصریح کرد: اگر سایپا و ایران خودرو نباشند فقط در یک مورد 70درصد فروش فولاد مبارکه کاهش پیدا می‌کند. در بخش‌های دیگر چون پتروشیمی، شیشه، پارچه، قطعات و... هم این امر صدق می‌کند. شما نگران اونا نباش, این قضیه باعث میشه اوناهم کیفیتشون رو ببرن بالا و به فکر صادرات بیفتند, اونوقت چند برابر حالا درآمد دارن و پولشون رو هم نقد میگیرن.
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    واقعا که...زحمت کشیدید10هزار کیلومتر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    ناموسا؟؟
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    وقتي چند روزپيش به مردم شاخ وشانه مي كشيدي بايد فكراينجا را مي كردي وام رابهانه نكن شما كه آن موقع يكباره قيمتها راسه برابركرديد محصولاتتان راتاماههاي اخيرپيش فروش ميكرديد وبه قطعه سازان هم به موقع پول نميداديد بازمي گفتيد توليداتمان همينه مي خواهيد بخريد مي خواهيدنخريد بيچاره مصرف كننده هم جايي رانداشت شكايت كند حالا هم قيمت آهن وورق ارزان شده بازپافشاري مي كنيد ارزان نشود. لااقل محصولاتتان را باكيفيت كنيد مشتري حداقل تا دوسال به نمايندگيها مراجعه نكند .
  • رسول ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    ن تروخدا بیا تا قبل ده هزار کیلومتر هم ماشین ی کاریش بشه ... واقا این خودرو سازها مردمو چی فرض کردن؟؟؟
  • رامین ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    تو کشور های دیگه با کمتر ازین مبلغ ها کارخانه های جدید احداث مبشه و تولیدات و مدل های متنوع جدید وارد بازار رقابتی میکنن اما ...
  • علی ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    حالا خوب شد کلک
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    خودرو سازان به جای اینکه از انحصار در جهت ارتقا تولید و افزایش صادرات و کاهش هزینه تمام شده استفاده کنند...
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    هنر میکنی
  • مینا ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    اقا ما یه پیکان 55 داریم فابریک فابریک تکون نخورده رنگ هم نداره تاز چندروز پیش فیش سیم برقش عوض شده بعداز 35 سال سرپاس والا میارزه به صدتا ازین ماشینای الان ایران !!!!!! تا حالا چند تا ماشین دیگه خریدیم و عوض کردیم ولی این پیکان جاش محکمه . اگه مثه قدیما که ژاپنی ها وکره ای ها دلشون میخواسته یه کارخونه تولید ماشین داشته باشن مثل کارخونه پیکان بازم مردم خریدار داخلی بودن پیکان4 بوده تو دنیا الان چندمیم ؟
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    خیلی جالبه! هفته گذشته به نمایندگی قطعات یدکی سایپا در اصفهان مراجعه کردم برای خرید درب باک بنزین گفته نداریم ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس