کد خبر 464133
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

گزارش‌ها حاکی از آن است که در سه سال گذشته وقوع بیش از 5500 مورد جرم جنسی در مدارس انگلیس به پلیس این کشور گزارش شده است.

به گزارش مشرق، آمار منتشر شده نشان می‌دهد که این جرائم‌ شامل نزدیک به 4000 مورد اهانت جنسی و بیش از 600 مورد تجاوز بوده است. بیش از 1500 قربانی این گونه جرایم زیر 13 سال داشته و اکثرا از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی بوده‌اند. همچنین در برخی موارد سوءاستفاده کننده و قربانی هر دو فقط پنج سال داشته‌اند.
 
یکی از دانش‌آموزان قربانی در این‌باره می‌گوید:‌ والدین معتقدند فرزندشان در مدرسه ایمن هستند و اتفاق ناگواری آن‌ها را تهدید نمی‌کند اما انتشار این اخبار نگاه به مدارس را تغییر می‌دهد.
 
همچنین دپارتمان آموزش انگلیس اعلام کرد: در سال تحصیلی 14-2013 مجموع 60 کودک به دلیل ارتکاب به جرایم جنسی از مدرسه اخراج شده‌اند.
 
«سایمون بیلی» از شورای ملی افسران پلیس انگلیس نیز گفت: این مشکل از آنچه آمار نشان می‌دهد وخیم‌تر است و این ارقام ظاهر قضیه است. با این حال این نکته مثبت وجود دارد که تعداد قربانیان بیشتری این اعتماد به نفس را دارند که در صورت تجاوز به ‌آنها، موضوع را گزارش کنند.
 
به گزارش روزنامه گاردین، کارشناسان انگلیسی تاکید دارند: مدارس و افراد بزرگسالی که با کودکان سر و کار دارند باید نسبت به سوء استفاد‌ه‌ها از کودکان هوشیار باشند. همچنین به کودکان نیز باید متناسب با سن‌شان در مورد رفتارهای نامناسب و غیراخلاقی اطلاع‌رسانی شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس