کد خبر 463664
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

منابع نزدیک به نخست‌وزیر عراق با اشاره به تصمیم وی برای برگزاری نشست با رهبران و تنظیم کنندگان تظاهرات در بغداد هدف این نشست قریب الوقوع را درخواست از آنها برای توقف تظاهرات ندانست.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه النهرین، یک منبع عالی رتبه دولتی عراق گفت: حیدر العبادی به دنبال برپایی نشست با تنظیم کنندگان و دست اندارکاران تظاهرات در بغداد است که این برای اولین بار صورت می‌گیرد.

این منبع بیان کرد: العبادی از تظاهرات کنندگان نخواهد خواست که تظاهرات خود را متوقف کنند بلکه از آنها خواهد خواست که مکان و زمان آن را  مشخص کنند زیرا تظاهرات همه روزه مشکلات زیادی به دنبال دارد.

به گفته این منبع نخست وزیر از تظاهرات به عنوان پوشش حمایتی برای انجام اصلاحات بیشتر در کشور استفاده می‌کند و به دنبال متوقف کردن آن نیست.اما کسانی که از تظاهرات زیان می بینند به دنبال سرکوب آن هستند و برایشان مهم نیست که چه تبعاتی به دنبال دارد و این اسباب نگرانی مرجعیت و دولت است.

فراکسیون المواطن حمایت 100 درصدی از اصلاحات العبادی دارد

از سوی دیگر لیلی الخفاجی نماینده وابسته به فراکسیون المواطن عراق اعلام کرد: اصلاحات حیدر العبادی نخست وزیر عراق مشکلی که تظاهرات به خاطر آن رخ داد را برطرف نمی‌کند.خواسته‌های اصلی تظاهرات کنندگان بهبود خدمات و مبارزه با فساد بود.

وی افزود: ائتلاف ملی از بسته اصلاحی اعلام شده از سوی العبادی شوکه شده است زیرا مشورتی با ائتلاف همپیمانی ملی صورت نگرفت.اما فراکسیون المواطن به عنوان یکی از گروههای تشکیل دهنده ائتلاف همپیمانی ملی به طور صد در صد حامی اصلاحات العبادی است.

حیدر العبادی در نهم آگوست گذشته اصلاحاتی را مطرح کرد که حذف معاونان رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر و ادغام وزارتخانه‌ها و کاستن از محافظان و کم کردن هزینه‌ها از جمله آنها بود.با این وجود تظاهرات هنوز ادامه دارد و برخی ناظران بر این باورند که از نظر عملی کاری انجام نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس