کد خبر 46335
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۷

علي ديزايي از فرماندهان ايراني الاصل پليس متروپليتن لندن که حدود يک سال و نيم پيش به چهار سال زندان محکوم شده بود، امروز در دادگاه تجديدنظر لندن برنده شد.

به گزارش مشرق به نقل از ايرنا، قاضي دادگاه تجديدنظر لندن پس از شنيدن تقاضاي تجديدنظر علي ديزايي در مورد محکوميت ناعادلانه وي، راي به توقف محکوميت آقاي ديزايي داد.
به گفته وکيل آقاي ديزايي، وي امروز رسما از زندان آزاد مي شود تا به دستور قاضي دادگاه تجديدنظر، دادگاه ديگري در آينده درباره اين پرونده تشکيل شود.
اين افسر ايراني الاصل پليس لندن که تا سال 2009 فرمانده کل پليس غرب لندن بود با شکايت فردي به نام 'وائد البغدادي' به بدرفتاري و سوء استفاده از قدرت و نيز جلوگيري از اجراي عدالت متهم شد و در اوايل سال گذشته ميلادي به چهار سال زندان محکوم گرديد.
علي ديزايي همواره اتهامات مطرح شده عليه خود را رد کرده و تاکيد نموده بود که اين اتهامات به دليل مبارزات مستمر وي عليه نژاد پرستي در پليس انگليس، ساخته و پرداخته شده است.
وکلاي آقاي ديزايي در شکايت خود به دادگاه تجديدنظر لندن، با مدارک مستند نشان دادند که 'وائد البغدادي' فردي کلاهبردار و دروغگو است که دهها هزار پوند نيز از سازمان هاي دولتي انگليس تحت عنوان مستمري و کمک هزينه نگهداري از پدر پيرش کلاهبرداري کرده است.
در جلسه امروز دادگاه تجديدنظر مدارکي ارائه شد که نشان مي داد آقاي البغدادي در واقع فردي متولد ايران است که در جلسه دادگاه نيز شهادت دروغ عليه آقاي ديزايي داده است.
همچنين پدر وي سال ها قبل مرده بود ولي وي باز هم مستمري و کمک هزينه دولتي به نام او دريافت مي کرد.
البغدادي پس از پيگيري هاي وکلاي آقاي ديزايي حدود دو ماه پيش نيز توسط پليس بازداشت شد که بعدا به قيد وثيقه آزاد گرديد تا در آينده محاکمه شود.
برخي رسانه هاي انگليس سال گذشته و پس از محکوميت آقاي ديزايي، نوشته بودند: علي ديزايي با 25 سال سابقه خدمت در پليس انگليس يکي از منتقدان سرسخت پليس به دليل مسايل نژادپرستانه بود و براي از بين بردن تبعيضات نژادي در پليس اقدامات فراواني انجام داد.
وي مدتها رييس اتحاديه پليس هاي رنگين پوست انگليس بود و براي احقاق حقوق برابر براي آنها تلاش مي کرد.
علي ديزايي در اوايل دهه 2000 نيز با يک پرونده قضايي که در واقع شاکي آن مقامات پليس متروپليتن لندن بودند مواجه شد ولي پس از يک روند طولاني و به رغم صرف هزينه هاي فراوان براي محکوميت آقاي ديزايي، در نهايت وي تبرئه شد و مقامات پليس مجبور شدند رسما عذرخواهي کنند و حتي به وي غرامت بپردازند.
به گفته منابع آگاه، از همان زمان برخي مقامات پليس به دنبال بهانه اي براي انتقام گرفتن از علي ديزايي بودند تا در نهايت به دليل درگيري وي با 'وائد البغدادي' در يکي از رستوران هاي لندن، پرونده اي عليه وي تشکيل شد که سرانجام اين پرونده در اوايل سال 2010 به محکوميت چهار ساله آقاي ديزايي منجر گرديد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس