کد خبر 462848
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۹

شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به تحولات اخیر سودان جنوبی، تحریم این کشور را در دستور کار قرار می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل با تشکیل یک جلسه غیر علنی درباره بحران سودان جنوبی و اینکه می توان این کشور را تحریم کرد، تصمیم خواهند گرفت.

بر این اساس ۱۵ عضو شورای امنیت به درخواست آمریکا و هشدار جان کری وزیر امور خارجه این کشور درباره نقض آتش بس از سوی «سالوا کر» رئیس جمهوری سودان جنوبی جلسه اضطراری تشکیل دادند. توقیف سلاح و تحریم های جدیدی از سوی شورای امنیت علیه سودان جنوبی در جلسه اعضای این شورا مطرح شده است که هنوز به تصویب نرسیده است.

طبق گزارش رسانه ها با این که در قرارداد صلح بین سودان جنوبی و رهبر شورشیان «ریک ماچار» قرار بر آتش بس موقت گذاشته شده بود ولی نظامیان سودان جنوبی در شمال نیل به سوی شورشیان آتش گشودند.

در حالی که با این توافق، 20 ماه جنگ بین نظامیان سودان جنوبی و شورشیان این کشور به حالت تعلیق درآمده بود ولی این معاهده از سوی دولتی ها شکسته شده است. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ سودان جنوبی پس از آن که رئیس جمهور، معاون خود ماچار را به طراحی کودتا علیه دولت متهم کرد دچار بحران سیاسی شد.

گزارشهای اخیر رسیده به سازمان ملل حاکی از واردات سلاح از کشور چین به سودان جنوبی است، با این حال بسیاری از سلاح های سودان جنوبی از روسیه و اسرائیل تامین می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس