معاون شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به برنامه‌ای که وزارت نفت دارد امیدواریم تا ۳ سال آینده تمامی روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار شوند.

به گزارش مشرق، عبدالحسین ثمری در سرخس درباره گازرسانی به روستاهای کشور اظهار داشت: یک کار مهمی که توسط وزارت نفت شکل گرفت این بود که توسعه گاز رسانی را در دستور کار قرار دهیم.

معاون شرکت ملی گاز ایران افزود: برای توسعه گازرسانی نیاز به منابع مالی داشتیم که مجلس مبلغ بالایی را برای بند «ق» تصویب کرد.

وی بیان کرد: با توجه به برنامه‌ای که وزارت نفت دارد امیدواریم تا 3 سال آینده تمامی روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار شوند.

معاون شرکت ملی گاز ایران درباره استفاده از سرمایه گذاران داخلی در دوران پس از توافق هسته‌ای نیز گفت: در زمان قبل از تحریم ها یعنی زمانی که در پارس جنوبی فازهای 2 و 3 تعریف شد، شرکت فرانسوی توتال موظف شد تا 35 درصد از پروژه را داخلی کند ضمن اینکه در فازهای بعدی آن 35 درصد تا مرحله 60 درصد نیز پیشرفت کرد.

ثمری افزود: سیاست وزارت نفت از زمان گذشته این بوده است که شرکت‌های خارجی که در داخل ایران می آیند باید با رویکرد بومی سازی حضور پیدا کنند و این مسئله از درصدهای پایین شروع می‌شود و تا درصدهای بالا بومی سازی ادامه دارد.

وی یکی از کالاهای پرمصرف در صنعت گاز کشور را توربین و کمپرسور عنوان و خاطرنشان کرد: ما در اوایل انقلاب از لحاظ توربین و کمپرسور وابسته به خارج بودیم اما وزارت نفت حدود 20 سال پیش کشورهای خارجی را موظف کرد تا بومی سازی را برای ما انجام دهند و با شرکت های داخلی ما همکاری کنند.

معاون شرکت ملی گاز ایران گفت: در زمان تحریم که کشورها و شرکت های خارجی ارتباطشان را با ما قطع کردند ما بیکار ننشستیم و اکنون که شرکتهای خارجی به داخل ایران می آیند از اتفاقاتی که در داخل افتاده است بسیار تعجب می کنند.

ثمری بیان کرد: الان ما توربینی با برند و نام جمهوری اسلامی ایران تولید می کنیم.

وی تاکید کرد: مطلقا صنعت داخل نباید این نگرانی را داشته باشد که در دوران پس از تحریم ممکن است بخش داخلی مورد توجه نباشد؛ این سیاست وزارت نفت است که حتما در شرایط بعد از تحریم اولویت های ما تولیدات داخلی است.

معاون شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: هر جایی که تولید داخلی در حد قابل قبول و استاندارد رسیده باشد، ما موظف هستیم اولویت را به شرکت داخلی بدهیم.

ثمری در پایان گفت: به شرکت‌های خارجی که برای همکاری با ما آمده‌اند بدون تعارف گفته‌ایم که اولویت با شرکت‌های داخل است اما مطمئنا از تکنولوژی‌های برتر خارجی نیز استفاده می کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس