کد خبر 462710
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

شرکت‌های سوئیسی می‌کوشند تا در شرایط پس از توافق هسته‌ای با ایران به بازارهای این کشور وارد شوند.

به گزارش مشرق، شرکت‌های سوئیسی تمایل دارند تا در پی توافق هسته‌ای، با ایران روابط بازرگانی داشته باشند. کارشناسان اعلام کرده اند که منافع چنین اقداماتی بیشتر از زیان‌های آن است.

«سوئیس اینفو» با اعلام این مطلب نوشت: « (حضور)‌ در بازار ایران  اقدام ساده‌ای نیست. اما با وجود حجم بالایی از ذخایر نفت و گاز، بازار سهام بسیار توسعه یافته و جمعیتی تقریبا برابر با آلمان این بازار برای بسیای جذاب است. کارشناسان می‌گویند که شرکت‌های دارای فن‌آوری‌های پیشرفته در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی باید سهم زیادی را در صورت اجرایی شدن توافق به دست آورند.»

دولت سوئیس پیش‌بینی کرده است که صادرات سوئیس به ایران که در سال 2014 که ارزش آن 630 میلیون دلار بود، ظرف یک دهه به 2 یا 3 برابر افزایش دهد. اگرچه این مقدار حدود یک درصد از صادرات سوئیس است اما همچنان قابلیت‌های بیشتری در این کشور که حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد برای فعالیت شرکت‌های سوئیسی وجود دارد.

 شرکت (V-ZUG) که متخصص در لوازم خانگی است یکی از شرکت‌هایی است که زمینه را برای ورود به بازار ایران فراهم می‌کند. «ژان لوک بوهلر»  مدیر فروش بین‌المللی این شرکت می‌گوید که به دنبال فرصت‌های اقتصادی متفاوتی با ایران می‌گردد.

در این گزارش آمده است که 45 درصد از اقتصاد ایران بر بخش خدمات ، 44.5 درصد بر صنعت و 10.5 درصد بر بخش کشاورزی تمرکز دارد و سرمایه‌گذاری مستقیم سوئیس در ایران در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. ضمن اینکه پیمان‌های اقتصادی میان ایران و سوئیس همچنان حامی سرمایه‌گذاری در این کشور هستند.

در مجموع سوئیس به ایران به عنوان کشوری چشم‌دوخته است که می تواند در منطقه در بخش صنعت حضور قدرتمند‌تری داشته باشد و این امر در صورت ثبات محقق خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    به نظر من سویس بهترین گزینه برای مراودات با ایران هست و در دوران تحریم بیشترین همکاری را با ایران داشت چه بانکهای آن چه مقامات آن. الان هم در اتحادیه اروپا به معنی واقعی بی طرف ترین کشور است که زیر بار هیچ فشاری برای زیاده خواهی سایر دولتهای غربی نمی رود چرا که روش آنها همه پرسی مردمی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس