کد خبر 462308
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۹

در حالی که خانواده یاسر عرفات بر اساس یافت شدن آثار پلتونیوم در لوزام شخصی وی، کماکان بر مسموم و کشته شدن وی اصرار دارند، قضات فرانسوی پرونده قتل وی را به دلیل عدم وجود شواهد کافی، بستند.

 به گزارش مشرق، چندین سال پس از مرگ مشکوک «یاسر عرفات» رئیس سابق تشکیلات خودگردان در یک بیمارستان نظامی در نزدیکی پاریس، قاضی‌های فرانسوی مرگ وی را طبیعی و پرونده را مختومه اعلام کردند.

بر اساس گزارش «فرانس 24»، دادستان شهر «نانتر» فرانسه امروز با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام این خبر، نتیجه مشورت 3 قاضی را اعلام کرد و گفت: «در انتهای تحقیقات، کشته شدن آقای یاسر عرفات با سم پلتونیوم 210 محرز نشده است.»

یاسر عرفات سال 2004 پس از دل‌دردهای شدید، کرانه باختری را به امید درمان در بیمارستان‌های فرانسه ترک کرد و در بیمارستان نظامی «پِرسی» جان باخت.

«سُحا عرفات» همسر سابق وی اما اصرار داشت که این دل‌دردهای ناگهانی، تأثیر سمی رادیواکتیو است و 8 سال پس از مرگ عرفات یعنی در سال 2012، پرونده‌ای در این خصوص در دادگاه نانتر باز شد.

حالا قضات پس از 3 سال شور و مشورت اعلام کرده‌اند که «ادله کافی برای دخالت یک طرف ثالث که توانسته باشد در مسیر گرفتن جان وی، تلاش کرده باشد، یافت نشد.»

همسر سابق یاسر عرفات اما برای مسموم شدن رهبر فلسطینی‌ها، ادله‌ای قوی داشت.

وی برخی لوازم شخصی یاسر عرفات را به یک مرکز تحقیقاتی در «لوزان» سوئیس ارسال کرده بود و این مرکز هم پس از انجام آزمایش‌های بیولوژیک اعلام کرده بود که «میزانی غیرعادی از پلتونیوم» در این وسائل یافت شده است.

سُحا عرفات به اعلام رأی پرونده همسر سابقش واکنشی انتقادی نشان داده و دستگاه قضایی فرانسه را به «مختومه اعلام کردن زودهنگام پرونده» محکوم کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس