کد خبر 453517
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۷

برخی اخبار منتشر شده حاکی از آن است که جنبش فتح قصد دارد دست به تغییرات کلی در کادر رهبری خود بزند و کناره‌گیری «محمود عباس» از ریاست تشکیلات خودگردان یکی از این تغییرات است.

به گزارش مشرق، روزنامه «رأی‌الیوم» چاپ لندن اعلام کرد تماس‌هایی مخفیانه میان کادر رهبری جنبش فتح صورت گرفته و «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و تیم وی به دنبال تغییراتی در رأس جنبش فتح هستند.

این روزنامه در ادامه نوشت: مشخص است که محمود عباس با مشاورانش در حال پختن چیزی بر آتش آرام هستند (موضوعی را به صورت آرام پیش‌ می‌برند).

در ادامه این گزارش آمده است: چه بسا شرایط برای یک «جلسه فراگیر شورای ملی» فراهم شده که از خلال آن تغییر تیم رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» قبل از پایان سال جاری (2015) بررسی شود.  در همین راستا ابومازن به تعدادی از نزیکان خود دستور داده امکان برگزاری جلسه فراگیر شورای ملی مانند کاری را که «یاسر عرفات» رئیس سابق تشکیلات خودگردان در سال 1996 انجام داد، بررسی کنند تا از خلال آن اعضای جدیدی برای کمیته اجرایی ساف انتخاب شوند.

رأی‌الیوم تصریح کرد این اظهارات همزمان با آخرین گزارش‌هایی منتشر می‌شود که آخرین آنها از طرف اسرائیل نبود بلکه از سوی مصر بود و در این گزارش اعلام شده بود عباس به «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر کفته قصد کناره‌گیری از ریاست تشکیلات و جنبش فتح را دارد.

بنا بر این گزارش، عملیاتی دو ماهه‌ای که رژیم صهیونیستی از آن سخن می‌گوید با ترک پُست ابومازن به عنوان رئیس ساف، سپس ترک پست ریاست تشکیلات خودگردان و در نهایت امر کناره‌گیری از جنبش فتح در کنفرانس هفتم جنبش فتح انجام خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس