کد خبر 461856
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱

رئیس شورای چهارم شهر تهران گفت: در سال سوم شورا هدفمان ادامه برنامه‌های قبل و نیز تاکید بیشتر بر شفافیت مالی و نظارت نسبت به سال قبل است.

به گزارش مشرق، مهدی چمران  پس از انتخاب به عنوان رئیس در سومین سال شورای چهارم، گفت: از بدو آغاز بکار شورای چهارم، اولویت‌های اصلی ما مشخص شده و پیگیر همان اولویت‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به این اولویت‌ها گفت: بحث مدیریت شهرسازی تهران، پیاده کردن منشور طرح جامع، بحث آلودگی، ترافیک، حمل و نقل و گسترش وسایل نقلیه عمومی از مسائل بسیار مهمی است که در سال سوم نیز آنها را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین مباحث فرهنگی، بحث بافت فرسوده و معماری تهران از مسائل دیگری است که نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارد.

چمران گفت: در سال سوم قطعاً یکی از اصلی‌ترین تاکیدات ما بحث شفافیت مالی و نظارت بیشتر خواهد بود و در این بخش نسبت به سال گذشته اقدامات جدی‌تری صورت خواهد گرفت.

زلزله در تهران فاجعه‌بار خواهد بود

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر شایعات درباره بروز زلزله در تهران گفت: زلزله قابل پیش‌بینی نیست، اما نسبت به وقوع زلزله در سراسر ایران به ویژه کلانشهری مانند تهران نگران هستیم، زیرا می‌تواند فاجعه‌ای بزرگ ایجاد کند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: فعالیت گسل‌های اطراف تهران هشدار بزرگی به همه ما به ویژه ساختمان‌سازهاست.

چمران تاکید کرد: ساختمان‌ها باید مستحکم ساخته شوند و ساختمان‌های قدیمی نیز مستحکم‌تر شوند. ستاد بحران نیز باید آمادگی کافی برای مقابله با زلزله داشته باشد.

وی گفت: قطعاً امسال یکی از تاکیدات ما در شورای شهر انجام مانورهای آموزشی در مورد زلزله است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تمرکز کشورهای دیگر بر مانورهای زلزله، گفت: بچه‌ها آنقدر در این زمینه تمرین کرده‌اند که می‌توانند در صورت بروز زلزله، آن آموزش‌ها را عملیاتی کنند. ما باید در کشورمان مانند بعضی کشورهای دیگر نسبت به این مساله حساس باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    به لطف اعضای شورای شهر که نه نظارتی دارند و الان حتی اکثریت ساختمان های نو ساز هم ایمنی ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس