کد خبر 461640
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

رئیس دهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ارتباط مستقیم بیماری‌های قلبی و مشکلات دندانی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، فینا ناوی با تاکید بر اینکه در یک بیماری قلبی تا زمانی که تمام بیماری‌ها کنترل نشود اجازه کار نداریم، افزود: در صورتیکه بیماری فرد دیابتی کنترل شود هیچ فرقی با افراد عادی و سالم ندارد ولی در عدم کنترل بیماری می‌تواند عوارضی مانند عفونت ایجاد کند.

ناوی در رابطه با انتخاب مسواک نرم تصریح کرد: به طور کلی مسواک باید بر اساس بهداشت دهان و دندان و توجه به میزان سلامتی دندان انتخاب شود به طوریکه افراد دارای پوسیدگی بیشتر باید مسواک‌هایی با برس‌های زبرتر استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نبود آموزش و عوامل موضعی مهمترین عامل عدم رعایت بهداشت و به وجود آمدن جِرم است، گفت: از عوامل سیستمیک می‌توان به بیماری‌های مختلف موثر در لثه مانند افراد مبتلا به دیابت نام برد که نقش مهمی در ایجاد بیمارهای پریودنتال دارند.

ناوی اظهار داشت: دستور العمل ثابت و یکسانی برای مشکلات دهان و دندان همه افراد وجود ندارد و ممکن است تجویز پزشک برای فردی ماهاینه سالیانه دهان و دندان بوده و برای فرد دیگر هر 6 ماه معاینه تجویز شود ولی متاسفانه بیماران تصور می‌کنند که برای دندان مراجعه سالانه کفایت می‌کند.

وی گفت: این کنگره با شعار نقش اخلاق و اقتصاد در دندانپزشکی و با هدف آموزش، پیشگیری و ماندگاری درمان تا 13  شهریور در سالن همایش‌های برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

ناوی همچنین اظهار کرد: 52 پانل در این کنگره برگزار می شود که 5 پانل به تحقیقات و نوآوری اختصاص داده شده است، براین اساس در روزهای 10 تا 12 شهریور از ساعت 16 تا 18 جراحی زنده برگزار می‌شود.

رئیس دهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه ارتباط مستقیمی بین بیماری‌های قلبی و مشکلات دندانپزشکی وجود دارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل گرفتن تاریخچه سلامت اهمیت بسیاری دارد که می‌تواند از سری اورژانس‌ها پیشگیری کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس