‌تیرماه امسال ۴ هزار و ۴۱۱ پرواز توسط ۱۳ شرکت هواپیمایی از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد انجام شد که شرکت‌های هواپیمایی تابان و آسمان به نسبت تعداد پروازها، بیشترین تأخیر را در بین سایر شرکت‌های هواپیمایی به خود اختصاص دادند.

به گزارش مشرق، تا پیش از این، آمار تأخیرهای پروازی ایرلاین‌‌ها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری قابل مشاهده بود و‌ این گزارش‌ها در مدت زمان مشخص برای هر ماه به‌روز‌ می‌شد و برای رسانه‌ها قابل استفاده بود.

اما از ابتدای سال جاری این آمار به صورت دست و پاشکسته به‌روز شد و چند ماهی است که نه تنها این آمار ماهانه منتشر نمی‌شود، بلکه ظاهراً قرار است به صورت سالانه، آماری در این‌باره اعلام شود که البته سایت مذکور کماکان غیرفعال است.

کدام ایرلاین ‌بیشترین تأخیر‌ در ‌‌پروازها را دارد؟+ جدول

لینک غیرفعال گزارش تأخیرات شرکت‌های هواپیمایی در سایت سازمان هواپیمایی

به هر حال در این بی‌تفاوتی سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاع‌رسانی تأخیرات پروازی ایرلاین‌ها، وزارت راه و شهرسازی اطلاعاتی در این‌باره منتشر کرد.

طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ در تیرماه امسال 4 هزار و 411 پرواز توسط 13 شرکت هواپیمایی فعال در فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام شد که شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با 694 پرواز بیشترین و شرکت هواپیمایی معراج با 70 پرواز کمترین پرواز را به خود اختصاص دادند.

‌تأخیرهای هر شرکت هواپیمایی قید شده در این گزارش، متناسب با تعداد پروازهای همان شرکت بررسی شده است که به ترتیب در ادامه آمده است.

در تیرماه امسال 258 پرواز توسط شرکت هواپیمایی تابان انجام شد که 137 پرواز این شرکت معادل 53 درصد از پروازهای آن با تاخیر 30 دقیقه و بیشتر مواجه شد. شرکت هواپیمایی تابان 6 درصد از 4 هزار و 411 پرواز را در تیرماه به خود اختصاص داد.

شرکت هواپیمایی نفت نیز در تیرماه 169 پرواز انجام داد که 4 درصد از کل پروازها را شامل می‌شود؛ 47 درصد از کل پروازهای شرکت هواپیمایی نفت معادل 80 پرواز با تاخیر 30 دقیقه و بیشتر مواجه شد.

سهم شرکت هواپیمایی آسمان از پروازهای تیرماه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد نیز 645 پرواز بود که 303 پرواز این شرکت معادل 47 درصد از کل پروازهای آن مشمول تاخیرهای 30 دقیقه و بیشتر شدند؛ البته شرکت هواپیمایی آسمان 15 درصد از کل پروازها از بین 13 شرکت هواپیمایی را به خود اختصاص داد.

همچنین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران‌ایر) با انجام 694 پرواز در تیرماه 16درصد از کل پروازها را به خود اختصاص داد که تعداد پروازهای تاخیردار بیش از 30 دقیقه این شرکت 313 سورتی پرواز است که با این احتساب رقم 45 درصد از پروازهای این شرکت با تاخیر مواجه شده است؛ میانگین تاخیر این شرکت در هر پرواز 34 دقیقه بود.

‌شرکت هواپیمایی ایران‌ایرتور تعداد 233 پرواز را در تیرماه امسال انجام داد که 92 پرواز این شرکت معادل 39 درصد پروازهای این شرکت با تاخیر 30 دقیقه و بیشتر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی ایران ایرتور 5 درصد از کل پروازهای تیرماه را انجام داد.

در تیرماه امسال شرکت هواپیمایی ماهان نیز 661 پرواز ‌انجام داد که 15 درصد از کل پروازهای را شامل می‌شود؛ 28 درصد از پروازهای این شرکت هواپیمایی معادل 182 سورتی پرواز با تاخیر 30 دقیقه و بیشتر مواجه شدند.

اما شرکت هواپیمایی کیش ایر 27 درصد از کل پروازهای خود را با تاخیر انجام داد به طوری که 86 پرواز از 314 پرواز انجام شده توسط این شرکت در تیرماه با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی کیش 7 درصد از کل پروازهای فرودگاه مهرآباد در تیرماه را به خود اختصاص داد.

شرکت هواپیمایی زاگرس با 338 سورتی پرواز 8 درصد از کل پروازهای مهرآباد را در تیرماه به خود اختصاص داد که 88 پرواز این شرکت با تاخیر صورت گرفت که 26 درصد از کل پروازهای این شرکت در تیرماه را شامل می‌شود.

شرکت هواپیمایی آتا‌ایر نیز در تیرماه امسال 435 پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که 107 پرواز این شرکت معادل 25 درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی آتا 10 درصد از 4 هزار و 411 پرواز مهرآباد در تیرماه را به خود اختصاص داد.

بر این اساس 17 پرواز از 70 سورتی پرواز شرکت هواپیمایی معراج در تیرماه از فرودگاه مهرآباد با تاخیر انجام شد که شامل 24 درصد از کل پروازهای این شرکت می‌شود؛ شرکت هواپیمایی معراج 2 درصد از کل پروازهای مهرآباد در تیرماه را انجام داد.

شرکت هواپیمایی اترک نیز در تیرماه 39 پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام داد که 9 پرواز این شرکت معادل 24 درصد از کل پروازهای اترک ایر با تاخیر از فرودگاه بین المللی مهرآباد برخاست؛ تنها یک درصد از کل پروازهای مهرآباد در تیرماه توسط شرکت هواپیمایی اترک انجام شد.

شرکت هواپیمایی قشم ایر نیز در تیرماه 8 درصد از کل پروازهای مهرآباد را انجام داد؛ تعداد پروازهای انجام شده توسط این شرکت در تیرماه 340 پرواز بود که 71 پرواز معادل 21 درصد با تاخیر فرودگاه بین المللی مهرآباد را ترک کردند.

همچنین شرکت هواپیمایی کاسپین 216 پرواز فرودگاه بین المللی مهرآباد در تیرماه را به خود اختصاص داد که 86 پرواز این شرکت معادل 14 درصد از کل پروازهای این شرکت با تاخیر مواجه شد؛ ضمن اینکه سهم این شرکت هواپیمایی از کل پروازهای فرودگاه بین المللی مهرآباد در تیرماه فقط 5 درصد بود.

بنابراین‌ گزارش شرکت هواپیمایی تابان که 53 درصد از پروازهای خود را با تاخیر انجام داد در صدر بیشترین تاخیر و شرکت هواپیمایی کاسپین که 14 درصد از پروازهای این شرکت با تاخیر انجام شد کمترین تاخیر را در تیرماه امسال از فرودگاه بین المللی مهرآباد به خود اختصاص داد.

کدام ایرلاین ‌بیشترین تأخیر‌ در ‌‌پروازها را دارد؟+ جدول
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس