حسن روحانی

در این قانون وظایف زیادی برای مسئولین دولتی پیش‌بینی‌شده است که در صورت استنکاف دولت از اجرا، این قانون معطل مانده و به صورت کامل اجرایی نمی‌شود.

سرویس سیاست مشرق - رعایت قانون همیشه توسط دولت‌های مختلف به‌عنوان شعاری اساسی مطرح‌شده است و دولت‌ها سعی دارند خود را قانونمندترین دولت نشان دهند.

رییس‌جمهور در یکی از نشستهای خبری خود درباره رعایت قانون گفت: «نمی‌دانم چرا حق تلخ است. هر جا می‌گوییم باید قانون اجرا شود برخی‌ها عصبانی و ناراحت می‌شوند. وقتی از قانون صحبت می‌شود می‌گویند حاشیه‌سازی نکنید! عجب! پس قانون شد حاشیه.»[1]

یکی از مصادیق رعایت قانون، تعامل با دیگر قوا در چارچوب قانون اساسی است و طی سال‌های گذشته تلاش زیادی شده است تا وحدت و تعامل هر چه بیشتر بین قوا برقرار شود.

روند قانون‌گذاری در کشور ما بدین گونه است که هر طرح یا لایحه‌ای پس از تصویب در مجلس و تأیید شورای نگهبان بایستی از سوی رییس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و به اجرا درآید. این روند در دولت روحانی در برخی از موارد رعایت نشده و برخی قوانین توسط رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ نشده است.

یکی از قوانینی که به این سرنوشت دچار شد، طرح حمایت از آمران به معروف بود که توسط روحانی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشد. در ادامه درباره این قانون بیشتر سخن خواهیم گفت.

طرح حمایت از آمران به معروف چگونه تصویب شد؟

روند تصویب این طرح بدین‌صورت بود که در تیرماه سال 93 از سوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و کلیات آن در 16 مهر همان سال در صحن بهارستان به تصویب رسید.

پس از تصویب کلیات این طرح، بررسی جزییات آن در صحن مجلس کلید خورد و سپس ایرادات شورای نگهبان به این طرح از سوی وکلای ملت رفع شد. شورای نگهبان نیز در تاریخ 2 اردیبهشت‌ماه سال جاری این طرح مهم را تأیید کرد و علی لاریجانی، رییس نهاد قانون‌گذاری کشورمان، در روز 9 اردیبهشت قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد.[2]

طبق اصل 123 قانون اساسی «رئیس‌جمهور موظف است مصوبات مجلس یا نتیجه همه‌پرسی را پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ به وی امضا کند و برای اجرا در اختیار مسئولان بگذارد.»

ذیل این اصل، ماده‌واحده‌ای در سال 1360 به تصویب مجلس رسیده که «چنانچه رئیس‌جمهور مصوبات مجلس شورای اسلامی و یا نتیجه همه‌پرسی را پس از ابلاغ به وی امضاء نکند مصوبه و نتیجه همه‌پرسی پس از 5 روز از تاریخ ابلاغ به رئیس‌جمهور لازم الاجراء است.» نکته جالب اینجاست که این قانون در مجلس اول و به ریاست هاشمی رفسنجانی به تصویب رسیده و آقای روحانی نیز در آن زمان نماینده مجلس بوده‌اند. این بحث در ماده اول قانون مدنی نیز مطرح‌شده است.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت رییس‌جمهور با اجرای طرح حمایت از آمران به معروف مخالفت کرد و آن را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نکرد تا اینکه رییس مجلس رأساً این قانون را ابلاغ کرد.

سید علی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، دراین‌باره اظهار داشت: این مصوبه مجلس اخیراً به تأیید شورای نگهبان رسید و از سوی رییس مجلس به رییس‌جمهور ابلاغ شد، اما رییس‌جمهور آن را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نکرده بود. وی افزود: با توجه به اینکه طبق قانون در صورت استنکاف رییس‌جمهور از ابلاغ قوانین، رییس مجلس می‌تواند رأساً اقدام کند و با توجه به انقضای مهلت قانونی، آقای لاریجانی ۲۰ خرداد این قانون را از طریق روزنامه رسمی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.[3]

مخالفت روحانی و نوبخت با قانون امربه‌معروف

سخنگوی دولت طرح تصویب‌شده در مجلس در رابطه با حمایت از آمرین به معروف را مغایر با قانون اساسی دانست. نوبخت افزود: «طرح امربه‌معروف و نهی از منکر تعارضات و مغایرت‌هایی با قانون اساسی دارد و تلاش می‌کنیم مشکلات احتمالی که ممکن است برای مردم ایجاد کند را برطرف کنیم.»[4]

مخالفت نوبخت اولین مخالفت با این طرح مصوب نبود، بلکه در هنگام مطرح‌شدن این طرح در مجلس، رییس‌جمهور با این طرح به مخالفت پرداخت و گفت: مبادا فردا که نخواهد بود، تحت لوای شعار زیبای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه ما ناامنی آغاز شود چون اساس معروف، امنیت است و برای برادری و کرامت انسانی و احترام به یکدیگر مطرح‌شده است، پس مبادا که منکر را تنها به یک مسئله خلاصه کنیم و دروغ و تهمت، رشوه‌خواری و بورسیه تقلبی را منکر نپنداریم.[5] این سخنان روحانی نشان از این داشت که وی با طرح حمایت از آمران به معروف مخالف است و احتمالاً آن را ابلاغ و اجرا نخواهد کرد.

نامه روحانی به مقام معظم رهبری و اشکال به قانون امربه‌معروف

پس‌ازاینکه دولت از ابلاغ و اجرای قانون استنکاف ورزید، رییس‌جمهور طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری اشکالاتی را نسبت به این قانون مطرح کردند. آیت‌الله یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان، درباره این نامه می‌گوید: خوشبختانه قانونی اخیراً در مجلس تصویب شد که پس از یکی دو بار رفت‌وآمد به شورای نگهبان ایرادات آن برطرف و تأیید شد و رئیس مجلس آن را به رئیس‌جمهور ابلاغ کرد و البته رئیس‌جمهور ازنظر اجرا، مشکلاتی به نظرشان رسید که نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتند و معظم‌له نیز آن را به هیئت حل اختلاف که ریاست آن را آیت‌الله هاشمی شاهرودی بر عهده دارد ارجاع دادند که در آن هیئت بررسی و نتیجه آن اعلام می‌شود.[6]

اما جزییاتی از این نامه در رسانه‌ها منتشرنشده بود تا اینکه وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران برخی از جزییات این نامه را مطرح کرد و گفت: نکته‌ای که رییس‌جمهور به رهبری نوشتند درباره برخی اصطکاک‌های طرح امربه‌معروف و نهی از منکر بوده است که قرار شد این مسئله به هیئتی ارجاع داده شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

پورمحمدی مهم‌ترین اشکال این طرح را تداخل در وظایف قوا دانست و افزود: احتمالاً این طرح یک مشکل اجرایی دارد که خودش به تضعیف این فرایند و مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر خواهد انجامید، البته باید نسبت به امربه‌معروف جدی بود.[7]

شورای عالی حل اختلاف قوا حق را به مجلس داد

محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره نتیجه بررسی‌های ایراد دولت به قانون حمایت از آمران به معروف در هیئت حل اختلاف قوا اظهار کرد: ظاهراً، هیئت حل اختلاف قوا نظر خود را دراین‌باره داده و نظر کمیسیون قضایی و مجلس شورای اسلامی را تأیید و ایرادی را که دولت گرفته بود رد کرده است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به‌این‌ترتیب دولت دیگر برای اجرا نکردن قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، بهانه‌ای نخواهد داشت. به گفته اسفنانی، ظاهراً نظر هیئت حل اختلاف به دولت نیز ابلاغ شده است.[8]

بر این اساس باید گفت که همة مراحل قانونی این طرح رعایت شده و اکنون به صورت لازم‌الاجرا برای دولت درآمده است. باید توجه داشت که در این قانون وظایف زیادی برای مسئولین دولتی در این قانون پیش‌بینی‌شده است که در صورت استنکاف دولت از اجرا، این قانون معطل مانده و به صورت کامل اجرایی نمی‌شود. اجرای این قانون می‌تواند ادعاهای دولت در زمینه قانون‌گرایی و تلخ بودن حق را به خوبی اثبات کند و نشان دهد که دولت فقط به دنبال شعار قانون‌گرایی است یا در عمل نیز به قانون مصوب مجلس احترام گذاشته و آن را اجرا می‌کند.

 

[1] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/460231

[2]- پارس نیوز، کد خبر 268913

[3] - http://alef.ir/vdcjtme8vuqeatz.fsfu.html?276331

[4] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/429693

[5] -http://vista.ir/net/103859

http://jahannews.com/vdca0wny649nea1.k5k4.html -[6]

http://www.asriran.com/fa/news/403827 -[7]

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/826853 -[8]

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • علی ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    8 6
    امر به معروف با طرح و لایحه درست نمیشه. جامعه ای که از ترس جونت باید امر به معروف و نهی از منکر رو ترک کنی نیاز به چند تا اعدام داره.نه این که پدر و مادر شهید خلیلی از حق مسلم اعدام قاتل پسرشون به راحتی بگذرن
  • رقیه مرادی بیسواد وبیکار ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    8 9
    بی حجابی باید با مشت آهنین قلع و قمع شود نه با کارفرهنگی صرف
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    6 12
    به نظر من باید برای کسانی که مورد تعرض قرار می گیرند باید دو حق قائل بود حقی که مضروب دارد و حقی که دولت دارد . دولت باید بشدت سخت گیری کند چون برخی افرادی که در امر به معرف و نهی از منکر اسیب می بینند توسط همین اوباش تهدید جانی می شوند .
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 1
    الان هدفت اینه که بیای بقیه رو به جون هم بندازی ! متاسفم برات
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    3 1
    شما که میگید امر به معروف و نهی از منکر ! بهتر نبود چهره هم وطن هارو ساسنور میکردید ؟! تا ی موقع آبرو ریزی نشه !
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 6
    اگه ترس از آبرو داشتند با این وضع در ملاء عام ظاهر نمیشدند . به کسی که متظاهر به فسقه میگن فاسق.
  • ناشناس ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 0
    اشتباه محض کردن . صد درصد همین جانی میره یکی دیگه هم میکشه و خونش به گردن همین پدر و مادره .
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    9 1
    آقا اين همه مورد براي امر به معروف وجود داره چرا گير داديد به حجاب؟ اگه راست ميگيد جلوي رانت و رشوه و اختلاس رو بگيريد . اتفاقاً رانتخواران و اختلاسگران و رشوه خواران خيلي خوب هم امر به معروف مي كنند.
  • ژلوفن400000000000 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 2
    واقعا تو اونا رو شناختی دمت گرم با این چشمات از کجا آب هویج میگیری؟
  • ناشناس ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    12 1
    اگر طرح تاييد شه كه سنگ رو سنگ بند نمي شه همه مي شن پليس گشت ارشاد آمر بزن
  • منتقد منصف ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    12 2
    چراشما نمی خواهید قبول کنید که با زورو اجبار نمی شود مردم را باحجاب کرد.نتیجه و ثمره حجاب اجباری همین است که می بینید. از اول انقلاب کلیه دستگاههای حاکمیتی حجاب را بعنوان یک ارزش تبلیغ کرده اند ولی روز به روز اوضاع حجاب بدتر شده است. آیا فکر نمی کنید یک جای کار ایراد دارد؟ راه حل پیشنهادی نظام برای بهبود اوضاع حجاب قطعا نتیجه برعکس دارد کمااینکه تا امروز داشته است براستی در طول سالیان قبل از انقلاب با وجود آزادی پوشش چرا اکثریت بانوان با اختیار خود حجاب را حفظ می کردند وامروز با اینهمه تبلیغ و تهدید حجاب کمرنگتر از دیروز می شود. آیا وقت آن نرسیده است که کمی فکر کنید. سری به کوچه و خیابان بزنید اکثریت بانوان امروز دارای حجاب نامناسب و غیرقابل قبول هستند خواهید دید که مادری باحجاب کامل در کنار دخترش که حجاب نامناسبی دارد شانه به شانه هم راه می روند کما اینکه مادر در دوران قبل از انقلاب رشد یافته و دختر در زمان بعد از انقلاب. واقعا مشکل کار از کجاست. اگر برفرض امروز نظام اجبار حجاب را لغو نماید واقعا چندین نفر از دختران حداقل حجاب سر (روسری) را حفظ خواهند کرد. ادامه این وضعیت قطعا به ضرر دین و حاکمیت خواهد بود که حجاب امروزی بیشتر به شوخی و مزاح شباهت دارد. چندی پیش فردی غیر ایرانی عمد از من پرسید که این پارچه که روی سر بانوان است برای چیست و من با اینکه می دانستم می داند در حد توان خود برای ایشان توضیح دادم و او گفت که اگر برای حفظ حجاب است پس چراچنین ناقص و کوچک است بطوریکه فقط قسمت کوچکی از سر را می پوشاند و سپس ادامه داد مگر نه این است که اینان اعتقادی به حجاب ندارند و فقط به خاطر اجبار حاکمیت این پارچه را بر سر کرده اند و من جوابی برای او نداشتم چرا ما حکومت فرانسه را به خاطر اجبار برای عدم وجود حجاب مذمت می کنیم درحالیکه نفس عمل (اجبار) یکی است
  • منتقد منصف ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    7 1
    سایت محترم مشرق با سلام خواستم عرض کنم به جای اینکه متن من را سانسور کنید واقعا اگر جوابی دارید لطفا منتشر کنید. به خدا حذف و سانسور و پاک کردن صورت مسئله راه حل نیست کما اینکه سانسور بدحجابی در صدا و سیما و عدم پرداختن به آن به بدتر شدن اوضاع منجر گردیده است. با تشکر
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 0
    چه خوب همون چیزی که اسلام می خواهد . بساط زن های ناجور و ماهواره جمع میشه و همینطور مردم شهامت پیدا می کنند به مسئولان و مدیران امر و نهی کنند .
  • مسافر ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 1
    دوغت رِ بنوش
  • منتقد منصف ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    9 1
    سایت محترم مشرق منتشر کردن متن دوم اینجانب بدون انتشار متن اول واقعا چه معنی دارد واقعا اگر جوابی برای متن اول دارید لطفا منتشر کنید تا من و امثال من نیز قانع شویم . بینی و بین الله حذف متن اول من راه حل مشکل هست؟ سئوال منطقی و مودبانه جواب مودبانه می طلبد. حتی اگر از جواب دادن معذور هستید چرا منتشر نمی کنید تا بازدیدکنندگان محترم نظر خود را اعلام نمایند؟
  • دانشجو ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 8
    تو چقد حرف می زنی، مگه مشرق باید جوابتو بده؟ در ضمن اکثر خانم ها تو ایران محجبه هستن نه بی حجاب، این هایی که بی حجاب هستن ظاهر جامعه و کف روی آب هستن
  • منتقد منصف ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 5
    سایت محترم مشرق با تشکر از اینکه همه نظر من را منتشر کردید ممنون
  • منتقد منصف ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 0
    دانشجوی عزیز ممنون از اینکه من را قابل دانسته و فرموده اید که اکثر خانم ها محجبه هستند. منظور من دختران و نسل جوان هست . امروز تمامی دختران اقشار جامعه اعم از مذهبی و غیر مذهبی حتما تحصیل می کنند شما با مراجعه به دبیرستان های دخترانه و یا دانشگاه ها حتما خواهید دید که اکثریت دختران دارای حجاب نامناسب هستند با تشکر
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 5
    چون ترک حجاب اثرش خیلی وحشتناکه که الانم بعضیاش داره دیده میشه. فساد فرهنگی به همه ی جامعه از همه ی ابعاد ضربه می زنه مثه ماجرای آندلس که در اوایل کار فساد اقتصادی در کار نبود بلکه فساد فرهنگی بود.
  • علی ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 5
    اجبار همیشه بد نیست اجبار بر کار بد بد است و اجبار بر کار خوب گاها ( مثل همین زمینه ی حجاب) خوب. اگه نمی ذاشتن قبح زدایی بشه الان هرکی این غلطو می کرد مردم یه جوری نگاش می کردن انگار بزمجه دیدن. نه اینکه الان دیدن یه چادری تو بعضی معابر تهران تعجب برانگیز باشه! اگه تو زمینه ی ماهواره و غیره شل نمی گرفتن اینجوری نمی شد. اگه صدا و سیما درست کار می کرد اینجوری نمی شد. حجاب اجباری رو شل گرفتیم و الا اگه مث آدم با همه از دم برخورد میشد و به جای 2 دقیقه تو کلانتری نگه داشتن یه برخورد شدید می شد الان کسی این کارو نمی کرد. هنوز هم اگه شدت عمل نشون بدیم و و در کنارش کار فرهنگی بکنیم میشه دوباره به حالت عادی برش گردوند.
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 0
    اتفاقا قبل انقلاب اونم نه خیلی دور وضع حجاب از امروز بدتر بود. بعضیا می ترسیدن زن با حجاب ببرن بیرون. علی الخصوص در شهر های بزرگ.
  • sina ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 0
    سلام عزیزان موضوعی که لازم است مورد توجه قرار بگیرد این است که امر به معروف و نهی از منکر اموری هستند که باید قبل از وقوع صورت بگیرد یعنی نهی از منکر برای جلوگیری از وقوع آن چون بعد از وقوع، موضوع به قوه قهریه (قضائیه و انتظامی) مربوط میشود که دین مبین اسلام برای آن حد و تعزیر مشخص کرده است. بنا بر این انجام این فرایض مستلزم برنامه ریزی فرهنگی، اولویت بندی منکرات و معروفات و یک قوه عاقله برای اجرای آن است و صد البته یک فریضه شرعیه میباشد.
  • امحمد ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 0
    چیزی که الان در بین بانوان منجر به بد حجابی شده دردی است به نام (ترس از حرف دیگران و نیاز به توجه )
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    3 6
    پيامبر اکرم (ص) در حديثي فرمودند که زماني بر امت من مي‌رسد که امر به معروف و نهي از منکر ترک مي‌شود، اصحاب تعجب کردند و ايشان فرمودند از اين بدتر اين است که به منکر امر کرده و از معروف نهي مي‌شود و باز هم اصحاب تعجب مي‌کنند و ايشان فرمودند زماني مي‌رسد که معروف منکر شده و منکر معروف مي‌شود. و آن دوران ، دوران آخر الزمان است
  • سعید ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 5
    چرا شما قبول نمی کنید اینجا نظام اسلامی بر سرکار است، چرا شما قبول نمی کنید که اینجا جمهوری اسلامی ایران است ؟ چرا شما قبول نمیکنید که خون هزاران شهید بانی و نگهدارنده انقلاب و اسلام است. همان شهیدانی که در صیت نامه های خود حجاب را در برابر سرخی خون خود ارجح میدانند ؟! اگر قرار به حذف حجاب باشد باید بساط اسلام رو هم از کشور حذف کنیم و اسم نظام جمهوری اسلامی رو هم به نظام جمهوری لائیکی تغییر بدهیم ؟! اصلا" برای چی انقلاب کردیم ؟ برای چی مذهب کشور رو شیعه 12 امامی انتخاب کردیم ؟! مگر غیر از این است که امام علی امر به معروف و نهی از منکر رو از اوجب واجبات و برترین اعمال حتی بالاتر از نماز و روزه و خمس و زکات و حج میدانستند و تمامی این اعمال رو در برابر امر به معروف و نهی از منکر قطره ای در برابر اقیانوس میدانستند. اگر ما راه این بزرگواران رو در پیش گرفتیم باید در این راه مصمم باشیم. اسلام به معنی دلبخواهی و زیاد و کم نیست. اسلام همه چیز آن مشخص است. اسلام یعنی تسلیم در برابر قوانین الهی در قرآن. در قرآن به حجاب توصیه و امر شده. نمیشه اسم خود را مسلمان بگذاریم و قوانین خدا رو هرجاش که خواشتیم اجرا کنیم هرجا نخواستیم اجرا نکنیم. این همان سکولاریزه شدن انقلاب است که بزرگترین تهدید است. اگر ما به حرف های امام خمینی (ره) در همان سالهای اولیه انقلاب مبنی بر تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر عمل میکردیم این وضع و حال امروز ما نبود که نجوای درونی شیطان از صدای افراد شل دینی مثل شما شنیده بشه ! که چه به حق در روایات در دوران آخرالزمان آمده است که امر به معروف و نهی از منکر ترک میشود و ظالمان بر مستضعفین غلبه پیدا میکنند ! شما جواب بده قبل از انقلاب ماهواره بود؟ وضع کل دنیا مخصوصا" آمریکا مثل وضع فعلی الانش بود ؟ موبایل وجود داشت ؟ اینترنت وجود داشت ؟ راه های نفوذ شیطان قبلا" بیشتر بود یا الان بیشتر شده ؟ مسئولین قبلا" مذهبی تر و معتقد تر بودند یا الان ؟ مسئولین قبلا" بیشتر به مردم خدمت میکردند و حرف و عملشون یکسان بود یا الان ؟! وقتی افرادی از انقلاب و اسلام و خدا خسته شده اند تکلیف مردم چیست که میخواهند رحمانی و مسلمان زندگی کنند ؟ وقتی مسئولی الزایمر گرفته و حرف های اولیه سالهای گذشته خودش رو به یاد نمیاره تقصیره مردم چیه ؟! میرسیم به قانون، از منظر قانون حجاب در جامعه ما نه اجباری بلکه احترام به قانون و اکثریت شیعه مسلمان در کشور است. شما به وضع مفتضح تهران و چند شهر بزرگ دیگه نگاه نکن، واقعیت مملکت ما این چند شهر نیست. مردم ما همه خواهان حجاب هستند، حجاب خونبهای اصلی شهدای ماست. پس از منظر قانون در نظام ما حجاب اجباری نیست بلکه احترام به حقوق اکثریت جامعه و بالاتر از ان احترام به قانون اساسی کشور ماست. از منظر فلسفی وقتی شما دندونت خراب میشه یا عفونت میکنه باید اون رو درمان کنی و در نهایت اگر درمان جواب نده باید بکشیش وگرنه بقیه دندونات هم خراب میشه کار میرسه به عصب کشی کل دندان ها و عفونت لثه و سرطان لثه، حجاب هم همینه اگر ما نتوانیم بدحجاب های امروز رو درمان کنیم این بدحجابی سرایت میکنه به همه جا و مابقی افراد سالم رو هم درگیر میکنه. یه خوشه گندم خراب میتونه کل انبار گندم رو به فساد بکشه. اما رد فرانسه. قانون در اونجا مشخصه و تمام کسانی که به اونجا سفر میکنند ملزم به رعایت قوانین اون کشور هستند اما نکته اینجاست که اونها اعدای آزادی بیان و دموکراسی و رعایت حقوق افراد جامعه رو دارند ولی در عمل ضد اون عمل میکنند. این رو هم بدون همانطور که سیگار مقدمه ابتلا به اعتباد است، بی حجابی دروازه ورود به هرزگی و فحشاست. صحبت هامو با این کلام از شهید خرازی به پایان میبرم " از مسئولين عزيز و مردم حزب الهي مي خواهم که در مقابل آن افرادي که نتوانستند از طريق عقيده، مردم را از انقلاب دور و منحرف کنند و الان در کشور دست به مبارزه ديگري از طريق اشاعه فساد و فحشا و بي حجابي زده اند در مقابل آنها ايستادگي کنيد و با جديت هر چه تمامتر جلو اين فسادها را بگيريد. #شهيد_حسين_خرازي - 1/10/1365 " امیدوارم مشرق این نظر رو نشون بده، بعد از 2 سال دارم دروباره در مشرق کامنت مینویسم.
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 1
    من نفهمیدم آخر تو رقیه مرادی بیسواد و بیکار یا پری بیسواد و بیکار ولی فهمیدم واقعا هم بیسوادی ، هم بیکار
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 1
    امر به معروف و نهی از منکر را فقط در حجاب نبینیم
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 0
    کی گفته باید بشه؟ نه اتفاقا باید منکر بی آبرویی داشته باشه که اشاعه پیدا نکنه. اینهمه در اسلام اومده با مفاسد اخلاقی باید اتفاقا در ملا عام مجازات صورت بگیره
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 0
    هنوز تو کلیشه رانت و اختلاسی شما؟! بیرون ننمیای از این کلیشه انگلیسی؟ از کجا میدونی که اینا با یا بی واسطه از همون پولها نخوردن ککه ظاهرشون این شکلی شده!؟
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    8 0
    خدا روح شهید بهشتی را شاد کند می گفت ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت .
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    2 1
    اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر از بین برود کار ان جامعه تمام است
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    2 0
    منم متاسفم
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    2 5
    ناشناس 17.56 واقعا مطمونی حالت خوب خدا خیرت بده خوب میگی اندلس اول فساد فرهنگی داشت بعد باعث فساد اقتصادی شد اینجا که قبل لینکه مردم دچار فساد فرهنگی بشه توی فساد اقتصادی غرغق شده
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 1
    برو عمو تو که اصلا حالت خوب نیسن 22.31
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 1
    مسافر زر نزن
  • ممهد ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    2 0
    عزیزان الان بحث در مورد قانونه نه در مورد حجاب و مشکل هم همینجاست اگر یک اروپایی تو ساعت 4 صبح پشت چراغ قرمز تو یک چهارراه خلوت توقف کنه همه تحسینش میکنند به خاطر رعایت قانون ولی تو ایران وضعیت جاده ها نشان از قانونمندی ما داره یعنی قانونی خوبه که منافع ما را تامین کنه و حالا که وضع امر به معروف قانونمند شده چون منافع بعضیها را تامین میکنه و منافع بعضیها را تامین نمیکنه خوب و بد داره و موافق و مخالف داره با اینکه قانونه
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    6 1
    واقعا به کامنت هایی که اجازه انتشار میگیرن نگاه کنید جملات بی سر و ته T مثل زر نزن و دوغت رو بنوش و از این دست چرندیات اجازه انتشار میگیره اما نظراتی که حاوی دلیل و منطق باشه و به مذاق یه عده خوش نیاد میشه غیر قابل انتشار !! در حقیقت یه جورایی مردم رو با این مزخرفات سر کار میزارین برای سایتتون واقعا متاسفم و همچنین برای خودم که برای چندمین بار وقتم رو برای درج نظر در این سایت هدر دادم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس