وزیر دادگستری گفت: خیلی عجیب است حادثه غم‌بار منا را توجیه می‌کنند تا خودشان را تبرئه کنند. در حادثه منا تقصیر را بر گردن زائران می‌اندازند و یا به خدا نصبت می‌دهند. واقعا باید از چنین رفتاری شرم کنند. از طرفی برای این گونه اداره کردن حج را به هم تبریک هم می‌گویند.

به گزارش مشرق،‌ حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان صبح امروز در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: این روزها مصادف است با حادثه خونبار سرزمین وحی و درد بزرگی که زائران بیت‌الله الحرام به آن گرفتار شدند. البته برای آنان این درد رستگاری است و در دامان خداوند رحمان جای گرفتند.

وی افزود: کسانی که برای دیدار یار هجرت کردند به وصال رسیدند پس برای آن‌ها عزت، افتخار، رستگاری و غفران رحمت الهی حاصل شد اما برای ما و امت اسلامی یک حادثه دردناک است پس به همه مسلمانان به‌خصوص خانواده آن‌ها تسلیت می‌گوییم.

وی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر و با اشاره به رسالتی که بر دوش پیامبر از سوی خدا در این روز گذاشته شد، گفت: نمی‌توان گفت که اسلام را به عنوان دین قبول دارم ولی به ولایت توجه نکرد. نمی‌توان گفت دین بی‌ولایت در منطق اسلام دین مطلوب خداست.

پورمحمدی ادامه داد: حادثه غدیر حادثه‌ای بزرگ و عید مسلمانان است و سرنوشتی که امروز بر امت اسلامی نازل شده به خاطر این است که فلسفه غدیر فراموش شده است.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات دنیای اسلام خاطرنشان کرد: اینکه امروز برخی از مسلمانان دچار بحران‌های شدیدی هستند به خاطر این است که در سایه ولایت قرار ندارند.

پورمحمدی گفت: اسلام ما را به اطاعت اولوالامر دعوت می‌کند ولی نباید از کسی که به زور و با شورش اجتماعی حاکم شده است و ظلم می‌کند اطاعت کرد. آیا قرآن چنین گفته است که باید از کسی که برخلاف دستورات قرآن و رسول خدا عمل می‌کند، اطاعت کنید.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در یمن و سوریه رخ می‌دهد، گفت: امروز مسلمانان از بی‌پناهی، جنگ و خونریزی و بی‌خانمانی به کفار و غیر مسلمانان پناه می‌برند و پناهنده کشورهای اروپایی و غربی می‌شوند. آیا این عزت اسلام است؟ ما به چه سمتی حرکت می‌کنیم آیا قرآن از ما چنین چیزی را خواسته است.

وزیر دادگستری در ادامه با اشاره به حادثه منا تصریح کرد: 3 تا 5 ساعت مسلمانان را روی هم ریختند و هیچ فریادرسی برای آنها نبود که به آنها کمک کند و به این بندگان خدا آب بدهد. تعداد زیادی از بی آبی کشته شدند و اگر یک نفر با غیرت پیدا می‌شد و روی آن‌ها آب می‌پاشید تعداد زیادی از حجاج زنده می‌ماندند.

وی ادامه داد: متاسفانه کسی که مسئول اداره حرمین است و خودش را خادم حرمین می‌داند هنوز یک کلام احساس همدردی نکرده است، اسامی جان باختگان را اعلام نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد هیات‌هایی برای کمک بروند. آیا آن‌ها مبلغان دین هستند؟ آیا با این رفتار برخی حق ندارند در مورد دین تردید کنند؟

پورمحمدی خاطرنشان کرد: خدا را سپاسگزاریم که ما را از دریای لطف خودش و از زلال جاری ولایت برخوردار کرد. ولایت فقیه یعنی کسی مدیریت جامعه اسلامی را برعهده بگیرد که اسلام را بشناسد و به اسلام تعهد داشته باشد.

وی اضافه کرد: همه قبول دارند جمهوری اسلامی به عنوان لنگر امنیت منطقه و مایه ثبات منطقه است. 8 سال سخت‌ترین جنگ را بر ما تحمیل کردند اما ملت در پناه و سایه ولایت سرافراز بیرون آمده است.

وزیر دادگستری با اشاره به ایستادگی ملت در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: جنگ یعنی سیاهی، تاریکی و نفرت اما ملت ما وقتی از جنگ یاد می‌کنند، سایه سیاهش را بسیار کم می‌بینند و آنچه در چشمان آن‌ها جلوه می‌کند، افتخار و عزت است.

وی افزود: امام (ره) فرمود جنگ برکت بود. امام یک فرمانده الهی بود و مدیری که اسلام می‌خواهد حاکم باشد، همین گونه است.

وزیر دادگستری تاکید کرد: رمز عزت ما دفاع 8 ساله و رمز افتخار ما ایستادگی ملت است. در دوران دفاع مقدس در بین رزمندگان از همه قشرها وجود داشت و این باعث ایجاد فرهنگ عزت شده است.

پورمحمدی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل تاکید کرد: وقتی سخنرانی رئیس جمهور را در سازمان ملل دیدیم احساس عزت و افتخار کردیم. با این همه فشارهایی که وجود دارد نماینده این ملت با عزت و افتخار و قدرت در عالی‌ترین مرجع جهانی سخن می‌گوید. این نماد یک فرهنگ متعالی است که در سایه ولایت شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد سخنرانی رئیس جمهور یک سخنرانی کاملا متمایز بود. به خصوص هنگامی که رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی‌اش سعی کرد اینگونه القا کند که ایران موجب ناامنی در منطقه شده است ولی رئیس جمهوری به این مساله پاسخ قاطعی داد و گفت ایران باعث ثبات و امنیت در منطقه است.

وزیر دادگستری اظهار داشت: امروز وظیفه سنگین و بزرگی بر دوش ما قرار دارد. آن هم در دنیایی که پر از ظلم و استبداد است.

پورمحمدی یادآور شد: پیوند مزوران با زرسالاران و زورمندان بسیار خطرناک است و امروز متاسفانه این پیوند به بدترین شکل اتفاق افتاده است. می‌بینیم همان چیزی را که سردسته استکبار جهانی می‌گوید سرسلسله مدعیان دینداری در سرزمین وحی هم همان را می‌گویند. همان سلطه‌گری و فشاری که آنجا دیکته می‌شود را در این سرزمین هم می‌بینیم.

وی گفت: کمپانی‌ها و غول‌های سرمایه‌داری با هم مشترک عمل می‌کنند و یک فشار اقتصادی به ملت‌ها وارد می‌کنند. متاسفانه ترویج کنندگان دین هم توجیه‌کنندگان می‌شوند.

وزیر دادگستری ادامه داد: ببینید این روزها ماجرای یمن را چگونه توجیه می‌کنند، مشروعیت داعش و گروه‌های ضد اسلام را تبیین می‌کنند. در رابطه با حادثه مکه و منا هم دیدیم که چگونه برخورد کردند.

پورمحمدی افزود: خیلی عجیب است حادثه غم‌بار منا را توجیه می‌کنند تا خودشان را تبرئه کنند. در حادثه منا تقصیر را بر گردن زائران می‌اندازند و یا به خدا نصبت می‌دهند. واقعا باید از چنین رفتاری شرم کنند. از طرفی برای این گونه اداره کردن حج را به هم تبریک هم می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: ببینید چه پیوند بسیار نامبارکی امروز در دنیا حاکم است. صهیونیست‌ها با رهبران جهان اسلام با هم می‌نشینند و برای زدن بر سر امت اسلامی نقشه می‌کشند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: رسالت جمهوری اسلامی امروز بسیار سنگین است ما باید از فرهنگ انسانی دفاع کنیم همه انسان‌ها زیر دست و پا در حال له شدن هستند. یک عده اسلام را به دروغ معرفی می‌کنند و جمهوری اسلامی باید به فریاد اسلام برسد و رسالت سنگینی بر دوش ما قرار دارد.

وزیر دادگستری تاکید کرد: دانشگاهیان موتور توسعه تحول و پاسخگویی مناسب به نیازهای جامعه هستند و باید در راستای وظایفی که برعهده دارند، تلاش کنند.

پورمحمدی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها با هشدار و تکرار بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند. همه نشانه گیری‌های دشمن امروز روی اقتصاد است و ما باید با نگاه جهادی ایثارگرانه و با همان نگاهی که جنگ اداره شد پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر در حوزه امنیت نظامی و مباحث دیگر موفق بوده‌ایم پس در بخش‌های دیگر نیز می‌توانیم موفق باشیم. البته یکی از دغدغه‌های ما مباحث فرهنگی است که باید به آن توجه بسیاری داشته باشیم.

وزیر دادگستری اضافه کرد: ما اگر توانسته‌ایم خودمان را از فتنه‌ها عبور بدهیم پس اقتصادمان را هم می‌توانیم سامان بدهیم. باید همت کنیم و به برکت فرهنگ جهاد، شهادت و با وحدت و همدلی و همدیگر را تحمل کردن برای رفع مشکلات اقتصادی تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز انسان برخی نامهربانی ها را مشاهده می‌کند که شایسته جامعه دیندار و ولایی و انقلابی ما نیست بخصوص این رفتار توسط کسانی مشاهده می‌شود که ادعای بیشتری دارند. از کسانی که خودشان را مدافع این راه و مسیر می‌دانند انتظار بیشتری می‌رود.

وی در خاتمه اظهار داشت: اسلام به دوستی‌، محبت و همدلی استوار است و اگر کسی غیر از این عمل کند مسیری غیر اسلامی و غیر ولایی را پیموده است.

لازم به ذکر است در این مراسم از جمعی از ایثارگران دانشگاه خوارزمی تقدیر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد رضا ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    ال سعود به لطف خدا به زودی سرنگونیش را در تیتر روزنامه عربستان خواهد دید به خاطر کشتن مردم بی گناه یمن باید تاوان پس بدهد و این توان چیزی نیست جز نابودی ال سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس