محسنی اژه‌ای در خصوص خبر کشف ۵۰ پرونده قضایی از منزل یکی از اعضای سابق محیط زیست که از زبان خانم ابتکار عنوان شده بود توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، محسنی اژه‌ای در هشتاد و چهارمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه خانم ابتکار گفته که از منزل یکی از اعضای سابق محیط زیست 50 پرونده قضایی بدست آمده، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: من مطالب خانم ابتکار را نخواندم و فقط تیتر آن را دیدم.

وی ادامه داد: اما این موضوع بر می‌گردد به همان قضیه‌ای که برخی احکام صادر شده بود و آن را برای اجرا ارسال کرده بودند اما صورتجلسه شد که احکام اجرا شده ولی پس از مدتی کاشف به عمل آمده که حکم‌ها به اجرا در نیامده بنابراین این پرونده‌ها پرونده قضایی نیست بلکه پرونده‌هایی است که در مورد آن توضیح دادم، اگر غیر از این باشد من در جریان نیستم.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که آیا سرقت پرونده قضایی داریم، گفت: ممکن است یک وقتی چنین اتفاقی بیفتد که البته عمدتاً پرونده قضایی نیست بلکه برگه اوراقی است که در زمان انتقال پرونده از کلانتری به دادسرا یا بالعکس جابجا می‌شود، حتی گاهی اوقات پیش می‌آید که پرونده‌ای برای مطالعه در اختیار کسی قرار می‌گیرد و اوراق آن جابجا می‌شود.

وی افزود: نمی‌گویم سرقت یک پرونده غیر ممکن است اما احتمال آن خیلی کم است و من سراغ ندارم ، البته افرادی بودند که با آنها برخورد شده است.

محسنی اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده جیسون رضاییان گفت: من اطلاعی ندارم که حکم صادر شده یا نه اما دو هفته قبل اعلام کردم که دفاع آخر از متهم اخذ شده است.

وی درخصوص خبر بازداشت یکی از مسئولین ارشد بانک سپه گفت: تا آنجایی که فکر می‌کنم چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی همچنین در خصوص آخرین اخبار از خاوری گفت: در مورد این فرد اتفاق تازه‌ای نیفتاده و مسئولین ذیربط هم موضوع را دنبال می‌کنند و پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس