کد خبر 4605
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۰

معاون سابق مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت در واکنش به اطلاعيه وزارت اطلاعات درباره جاسوس بودن وي، گفت که همچنان سکوت مي کند.

به گزارش ‌مشرق، شبکه ايران نوشت: وکيل حسين موسويان نسبت به اطلاعيه وزارت اطلاعات درباره قطعي بودن جرم جاسوسي وي واکنش نشان داد.
"هوشنگ پوربابايي" در اطلاعيه‌اي که در همين راستا منتشر کرده، مدعي شده است که "مقامات رسمي و قضايي قوه‌قضائيه و مقننه در احکام رسمي و نشست‌هاي خبري، صراحتا عدم انتساب اتهام جاسوسي و تبرئه آقاي موسويان را اعلام کرده‌اند."
وکيل موسويان در انتهاي جوابيه خود هم در اقدامي عجيب، ضمن تهديد رسمي مسئولان وزارت اطلاعات، آورده است: موکل اعلام داشته بنا بر مصالح مملکت کماکان به سکوت خود ادامه دهد اما چنانچه حيثيت اينجانب مورد هتاکي قرار گيرد، با شکستن سکوت خود شخصا پاسخ آقايان را خواهند داد.
البته اين سخنان آقاي وکيل با راي دادگاه نهايي درباره حکم حسين موسويان که وزارت اطلاعات به آن اشاره کرده است همخواني ندارد.
وزارت اطلاعات نيز چند روز پيش با استناد به همين حکم اعلام کرد که "با عنايت به رأي صادره از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران که قطعي گرديده است، به استناد ماده 505 قانون مجازات اسلامي، آقاي حسين موسويان به جرم «جمع‌آوري اطلاعات طبقه‌بندي شده با پوشش مسئولين نظام و مأمورين دولت و در اختيار قرار دادن اطلاعات مزبور به ديگران (افراد فاقد صلاحيت و بيگانگان) » به دو سال حبس تعزيري و پنج سال محروميت از مشاغل ديپلماتيک در وزارت امور خارجه و اشتغال در امور بين‌الملل ساير نهادها و ارگان‌هاي کشور محکوم گرديده است. لذا اقدام نامبرده مصداق روشن و کامل جاسوسي مي‌باشد."
گفتني است متن کامل حکم قطعي دادگاه انقلاب در پرونده حسين موسويان و همچنين متن مکالمات وي با طرف‌هاي بيگانه در پرونده جاسوسي، در ويژه‌نامه رمز عبور که در نوروز امسال چاپ شد، منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس