برای استقلالی که در ایستگاه پنجم لیگ به میدان نرفت تا حریفش نفت دیدار آسیایی خود برابر الاهلی امارات را برگزار کند، شاید تقابل با تیم‌ملی تایپه یک غنیمت باشد.

«چن»ها برابر ارتش پرویز سوبله‌چوبلهگروه ورزشی مشرق - قرار بود امروز استقلال بدون ملی‌پوشان خود خسرو حیدری و امید ابراهیمی برابر تیم‌ملی چین‌تایپه به میدان می‌رود. اما پرویز مظلومی در دقیقه 90 خواهان لغو یا به تعویق افتادن این بازی شد. به هر تقدیر حریف احتمالی آبی‌ها که به ایران آمده خود را آماده تقابل با عراقی می‌کند که بازی‌های خانگی‌اش را در تهران برگزار می‌کند.

برای استقلالی که در ایستگاه پنجم لیگ به میدان نرفت تا حریفش نفت دیدار آسیایی خود برابر الاهلی امارات را برگزار کند، شاید تقابل با تیم‌ملی تایپه یک غنیمت باشد. یک دیدار تدارکاتی خوب برای شاگردان پرویز مظلومی تا شرایط فعلی خود را بسنجند.

چین‌تایپه در مرحله مقدماتی انتخابی جام‌جهانی 2018 با تایلند، عراق، ویتنام و اندونزی همگروه بود که با تعلیق تیم فوتبال اندونزی توسط فیفا تعداد رقبایش به عدد3 کاهش پیدا کرد.

تایپه قصد داشت در شرایطی به مصاف شاگردان مظلومی برود که نتیجه‌ بازی اول گروه را 2 بر صفر به تایلند واگذار کرده و باید خود را آماده دیدار پنجشنبه هفته جاری برابر عراق در ورزشگاه شهید دستگردی بکند.برای آشنایی بیشتر با این تیم گزارش مشرق را تا انتها بخوانید:

* 5بازی و یک برد

تیم‌ملی چین‌تایپه در پنج دیدار اخیر خود فقط یک‌بار رنگ پیروزی را دیده و در مقابل سه مرتبه باخته و یک‌بار به تساوی برابر کره‌شمالی رضایت داده است.

شاگردان کویی جن‌چن در بازی‌های شرق آسیا به هنگ‌کنگ یک بر صفر باختند و سپس با کره‌شمالی بدون گل مساوی کردند. در مرحله مقدماتی مسابقات انتخابی جام‌جهانی هم در دو بازی رفت و برگشت برابر برونئی قرار گرفتند که نتیجه دیدار اول شکست یک بر صفر آنها بود و نتیجه بازی دوم پیروزی 2 بر صفر تایپه برابر میزبانش بود و این یعنی حضور شاگردان چن در مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی آینده.

«چن»ها برابر ارتش پرویز سوبله‌چوبله

* لیگی 8تیمی که شروع نشده

به گزارش مشرق، چین‌تایپه لیگی هشت‌تیمی دارد که هنوز استارت آغاز آن در فصل جدید زده نشده است. اکثر ملی‌پوشان فوتبال این کشور عضو تیم تای‌پاور هستند؛ تیمی که فصل قبل با 11پیروزی، دو تساوی و تنها یک شکست 35امتیاز گرفت و قهرمان شد. جایزه این قهرمانی هم حضور تای‌پاور در AFCکاپ بود.

شاید برجسته‌ترین ملی‌پوش حاضر در ترکیب اصلی تای‌پاور دروازه‌بان این تیم چی‌لو باشد. گلری 30ساله با 28بازی ملی. «چی» در پنج بازی اخیر تیم‌ملی کشورش چهار گل دریافت کرده و دو کلین‌شیت داشته است.

* خاویر از میشلن تا تقابل با پورعلی‌گنجی

باتجربه‌ترین بازیکن حریف احتمالی استقلال خاویر تسان نام دارد. یک مدافع بلژیکی‌الاصل که طی سال‌های2008 تا 2013 برای میشلن بلژیک توپ زده است.

خاویر طی پنج فصل برای میشلن 132بازی انجام داده تا 11هزار و 266دقیقه بازی در لیگ‌برتر بلژیک را تجربه کند. تسان 10بازی هم برای میشلن در جام‌های حذفی انجام داد تا در نهایت از ابتدای سال2013 راهی لیگ‌برتر چین و تیم‌ گویی‌ژو رنه شود.

خاویر در فصل جاری لیگ چین در 17بازی به عنوان بازیکن اصلی در پست‌های هافبک و مدافع راست به میدان رفت و 1470دقیقه بازی کرد. مدافع راست چین‌تایپه در سه فصل اخیر 69بازی برای گویی‌ژو انجام داده است.

بازیکن سابق میشلن بلژیک سال2014 با گویی‌ژو چهار دیدار هم در لیگ قهرمانان آسیا برابر کاوازاکی(2)، وسترن‌سیتی و اولسان انجام داد.

خاویر که دو گل ملی برابر مالزی(2011) و تایلند(2015) به ثمر رسانده، سابقه تقابل با مدافع ملی‌پوش تیم ایران را هم دارد.

در هفته پنجم لیگ‌برتر چین مرتضی پورعلی‌گنجی و تسان در ترکیب ثابت تیان‌جین‌تدا و گویی‌ژو برابر هم قرار گرفتند که این دیدار در پایان با گل دقیقه72 آندره زینهو به پیروزی تیان‌جین منتهی شد. البته شنبه 22فروردین‌ماه سال94 مرتضی بدشانس بود که در دقیقه29 به دلیل آسیب‌دیدگی شدید از بازی بیرون رفت تا شاهد برتری تیمش مقابل هم‌تیمی‌های خاویر نباشد. از آن روز خاص چهار ماه و 19روز می‌گذرد؛ روزی که پورعلی‌گنجی راهی بیمارستان شد تا ادامه درمانش را آنجا دنبال کند.

* چینی دوم

دومین بازیکن تایپه‌ای شاغل در لیگ‌برتر چین، پولیانگ چن گوش چپ حریف امروز استقلال است. چن 27ساله این فصل 19مرتبه به ترکیب اصلی هانگ‌ژو رده‌نهمی راه پیدا کرده است تا برای این تیم 20بازی انجام دهد.«پو» که 1573دقیقه پیراهن هانگ‌ژو را پوشیده، موفق شده در ایستگاه22 لیگ‌برتر چین یعنی 19روز قبل یک گل وارد دروازه شانگهای شنهوا کند. سه‌شنبه 20مردادماه هانگ‌ژو 4 بر یک رقیبش را شکست داد و«پو» با گلی که در دقیقه هشت به ثمر رساند، آغازگر آتش‌بازی تیمش بود.

بازیکنی که احتمالا در صورت بازی با نماینده آبی فوتبال ایران از دردسرهای استقلال در جناح راست خواهد بود 34بازی ملی انجام داده و 10گل به ثمر رسانده است.

* آخرین«چن» و سابقه شکست برابر علی دایی

به نظر می‌رسد اسم همه بازیکنان چین‌تایپه«چن» است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. از کویی‌ جن چن سرمربی 47ساله این تیم گرفته تا تینگ‌یان چن مدافع 22ساله، پولیانگ چن 27ساله در خط هافبک و البته این آخری ای دی چن که سرگذشت جالبی دارد.

این مدافع 28ساله اولین بازی‌ ملی‌اش را مقابل تیم‌ملی ایران انجام داده و البته از آن دیدار 9سال و شش‌ماه و هشت‌ روز می‌گذرد.

چن در دیدار چهارشنبه 3اسفندماه سال1384 مامور مهار علی دایی در خط دفاعی چین‌تایپه بود اما آن روز تیموریان(36)، معدنچی(48 و 61) و علی دایی(83) چهار گل درون دروازه تایپه کاشتند تا هم وحید طالب‌لو یک کلین‌شیت به ثبت برساند و هم تایپه بازی اولش در مسابقات انتخابی جام‌ملت‌های2006 آسیا را به ایران ببازد.

به هر تقدیر به نظر می‌رسد بازی امروز چین‌تایپه و استقلال هم یک تمرین جدی برای آبی‌ها باشد و هم یک بازی تدارکاتی سنگین برای تایپه که مبارزه با عراق را تمرین خواهد کرد. حال باید دید در نهایت با 24 ساعت تاخیر دیدار مذکور برگزار می‌شود یا خیر؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس