کد خبر 460310
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: وزارت کشور پیگیر حمله و مرگ راننده ایرانی در مرز ایران و ترکیه است.

به گزارش مشرق، قربانعلی سعادت امروز با اشاره به حمله به کامیون ایرانی در طرف ترک مرز بازرگان و مرگ یک راننده اتوبوس، اظهار داشت: مرداد ماه امسال شاهد حمله به اتوبوس ایرانی توسط گروه‌های ناشناس در طرف ترک بودیم.

وی تصریح کرد: این حمله سبب مرگ راننده اتوبوس شده است که در این خصوص وزارت کشور پیگیر حمله و مرگ راننده ایرانی در مرز ایران و ترکیه است و تلاش برای کاهش چنین حوادثی در طرف ترک در دستور کار است.

استاندار آذربایجان‌غربی از تعطیلی مرز رازی و سرو خبر داد و افزود: مرز بازرگان مسدود نبوده و نیست و فقط مرز رازی خوی و سرو در ارومیه بسته است که این تعطیلی نیز به مشکلات طرف ترک برمی‌گردد.

این مسئول با بیان اینکه در مرز و خاک ایران مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: طرف ترک درخواست تعطیلی مرز را داده تا مشکلات داخلی خود را حل و فصل کرده و این مشکلات زمینه صدمه به واردات و صادرات و یا ورود و خروج گردشگر نشود.

سعادت با بیان اینکه برای بازگشایی مرز رازی و سرو باید طرف ترک اعلام آمادگی کند، افزود: با توجه به اظهارات طرف ترک و درگیری‌های موجود در ترکیه طرف ایران نیز تا اطلاع ثانوی مرز رازی و سرو را به حالت تعطیل درآورده است.

وی با بیان اینکه در این راستا از مردم و تجار نیز درخواست می‌شود همکاری لازم را با ادارات ذی‌ربط داشته باشند، اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی مرز رازی و سرو تعطیل است ولی همچنان تاکید داریم که در طرف ایران هیچ‌گونه مشکل امنیتی نداریم و باید طرف ترک امنیت مرزهای خود را تقویت و تامین کند.

استاندار آذربایجان‌غربی هرگونه گروگان‌گیری ماموران و کارکنان گمرک بازرگانی و سایر گمرکات استان را رد کرده و این مباحث را شایعاتی بی‌پایه و اساس عنوان کرد و گفت: شاید این موضوع برای کارکنان گمرک طرف مقابل اتفاق بیفتد ولی هیچ مورد گروگان‌گیری در گمرکات استان وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس