سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به تقویت احتمال فروش موشک های اس300 روسیه به ایران گفت: ما کلا به توانایی های خود اطمینان داریم حتی اگر این سیستم به ایران فروخته شود.

به گزارش مشرق، «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در نشست خبری روز سه شنبه در وزارت دفاع این کشور گفت: ما علاوه بر عملیات هوایی ، به گفتگو با ترکیه ادامه می دهیم تا گزینه ها درباره تاثیر گذارترین روش های مقابله با داعش را ارزیابی کنیم که شامل عملیات در مرز ترکیه می شود تا هم به امنیت ترکیه و هم به ثبات منطقه ای کمک کند.

وی افزود: این واقعیت که اکنون ترکیه می تواند در کنار دیگر هواپیماهای ائتلاف پرواز کند گام مهمی رو به جلو است و ما منتظر چنین گامی بودیم. ما تلاش می کردیم که روی این جزئیات تدارکاتی کار کنیم، ما توانستیم این کار را بکنیم، به نظر ما این گامی مهم در مسیر پیش رو است. همکاری ما با ترک ها و گسترش این همکاری همچنان کاری رو به پیشرفت محسوب می شود. ما همچنین فرصت همکاری بیشتر بین ترکیه ، آمریکا و دیگر کشورهای عضو ائتلاف را می بینیم.

سخنگوی پنتاگون در ادامه اظهارات خود گفت: ترکیه یک همپیمان عضو ناتو، دوست نزدیک آمریکا و شریکی مهم در ائتلاف بین المللی علیه داعش است. ترکیه هم اکنون هم اجازه می دهد که از پایگاههای این کشور در حملات هوایی آمریکا و هواپیماهای کمکی ، علیه داعش استفاده شود. این اقدام ترکیه تاثیر زیادی در تقویت تلاش ها علیه  داعش دارد.

کوک با اشاره به بحران سوریه گفت آمریکاهمچنان از افراد مسلح موسوم به مخالف میانه رو سوری حمایت می کند و در حال ارائه آموزش نظامی به این افراد است.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد روسیه در آستانه ی امضا کردن قرار داد دفاع هوایی اس 300 با ایرانی ها باشد و شاید این معامله اجرایی شود. دستیابی ایران به موشک های اس 300 چه نگرانی را برای ارتش آمریکا ایجاد می کند؟ گفت:در مورد اس 300 باید بگویم که مدت طولانی است که ما نگرانی های خود را درباره گزارش های مربوط به فروش احتمالی این سیستم موشکی به ایرانی ها، بیان کرده ایم. ما امنیت همپیمانان خود در منطقه را جدی می گیریم. من نمی خواهم درباره هرگونه پاسخ های وزارت دفاع گمانه زنی کنم اما این مسئله چیزی است که ما آن را دنبال کرده ایم، ما کلا به توانایی های خود اطمینان داریم حتی اگر این سیستم به ایران فروخته شود.

وی افزود درصورت فروش این موشک ها به ایران، اطمینان دارم که رئیس جمهور آمریکا همه گزینه های مورد نیاز را در اختیار خواهد داشت.

سخنگوی پنتاگون در پایان از برقراری توافق میان کره جنوبی و شمالی و پایان تنش میان آنها ابراز خرسندی کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    شما یاد گرفتید که با همپیمانان دیکتاتور عرب که نگرانی هایی به سبب تقویت بازدارندگی ایران دارید و ادبیات کلی گویی و ابراز نگرانی مابانه شما در حلقم نکه به همپیماننان منطقه ای خود چیزی نمی فروشید به این اعراب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس