کد خبر 460218
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷

یک کارشناس برنامه ­ریزی­ شهری گفت: شمار قربانیان حوادث رانندگی کشور در ماه شهریور بیشتر از ماه­های دیگر سال است و به طول متوسط تلفات رانندگی در این ماه 30 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق، شهرام جباری­ زادگان با استناد به آمار سازمان پزشکی قانونی از قربانیان حوادث رانندگی کشور از سال ۸۹ تا ۹۳، اظهار کرد: در ۵ سال گذشته در مجموع ۹۷ هزار و ۲۷۲ نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که به طور متوسط هر روز برابر ۵۳ نفر بوده، در صورتی که ۱۱ درصد کل تلفات رانندگی تنها مربوط به شهریور ماه است.

وی با اشاره به این که در ماه شهریور ۵ سال گذشته از سال ۸۹ تا ۹۳ در مجموع ۱۰هزار و ۷۰۶ نفر جان باخته­‌اند، تصریح کرد: در شهریور ماه به طور متوسط هر روز برابر ۶۹ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌­دهند که ۱۶ نفر از متوسط روزانه تلفات رانندگی در کشورمان است.

جباری ­زادگان با بیان این که تعداد مجروحان و مصدومان سوانح رانندگی به طور متوسط ۲۰ برابر تلفات این حوادث است، اضافه کرد: به این ترتیب در ۵ سال گذشته، علاوه بر حدود ۱۰۰ هزار کشته، حدود دو میلیون نفر نیز بر اثر حوادث رانندگی مجروح، مصدوم و معلول شده­اند که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از آن­ها در ماه شهریور آسیب دیده­ اند.

این کارشناس مسائل شهری در پایان با تأکید بر این که متأسفانه تلفات رانندگی در شهریور ماه به اوج خود می ­رسد، خاطرنشان کرد: ماه شهریور نه تنها آزمونی برای رانندگانی است که می­‌خواهند از آخرین روزهای تعطیلات برای انجام سفرهای تابستانی استفاده کنند، بلکه آزمونی برای مسئولان مربوطه است تا تدابیر و تمهیدات لازم را جهت کنترل و کاهش تلفات رانندگی در آخرین ماه تابستان به کار گیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس