کد خبر 460159
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

رئیس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) گفت: در دوره تحصیلی 26 و 10 حرفه ای حدود 270 نفر از بهترین افسران نیروهای مسلح شرکت کردند.

به گزارش مشرق، امیر حسین ولی وند در حاشیه دوره تحصیلی 26 و 10 حرفه ای دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) افزود: همه کشورهای دنیا که صاحب ارتش هستند معمولا دوره هایی را با عنوان دوره فرماندهی و ستاد در سطح مدیران عالی به بالا دارند.

وی با بیان اینکه در ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز این دوره در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی همه ساله برگزار می شود، گفت: از میان نیروهای مسلح یعنی ارتش، سپاه، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح برای شرکت در این دوره به منظور کسب و ارتقا تجربه و بینش خود برای کسب تصدی میانی به بالا داوطلب می‌شوند.

امیر ولی وند افزود: دوره 26 و 10 حرفه ای به موازات دوره های کارشناسی ارشد در سطح وزارت علوم است و کنکور آن نیز همزمان با کنکور سراسری کارشناسی ارشد، برگزار می شود.

وی ادامه داد: ورودی دوره نیز در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه برگزار شد که برای ورود بسیار سخت گیری می کنیم تا بهترین نفرات انتخاب شوند .

رئیس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با بیان اینکه در این دوره حدود 270 نفر از بهترین افسران نیروهای مسلح شرکت کردند افزود: دانشجویانی از کشورهای دوست و همسایه همه ساله در دوره های تحصیلی دانشگاه شرکت می کنند که هدف از آن ارتقاء دانش و بینش و تقویت و تحکیم ارتباطات بین آن کشور و جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه این دوره در گرایش های مختلفی برگزار می شود، گفت: از جمله این گرایش ها آموزش های زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی، پشتیبانی خدمات رزمی، جنگال و سایبری هستند.

امیر ولی وند ادامه داد: در گرایش آماد و پشتیبانی نیز انسانی، مالی، آموزش و لجستیک یا آماد و پشتیبانی حضور دارند.

وی گفت: دوره 26 و 10 حرفه ای از امروز به مدت 18 ماه شروع می شود و دانشجویان پس از دوره و کار ورزی وارد مقطع مرحله پایان نامه می شوند و پس از آن می توانند، دانشنامه کارشناسی ارشد دفاعی دریافت کنند.

رئیس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) درباره اینکه چه تعداد دانشجوی خارجی در این دانشگاه حضور دارند افزود: در این دوره تحصیلی جدید پنج نفر هستند .
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس