رئیس‌جمهوری آمریکا برای یهودیان آمریکای شمالی درباره نتایج مذاکرات هسته‌ای سخن گفت.

به گزارش مشرق، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس ویدئویی به توضیح درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ برای جامعه یهودیان آمریکای شمالی پرداخت.

رئیس‌جمهور آمریکا، ایران را دشمن آمریکا خواند و بر همین اساس گفت که توافق هسته‌ای با تهران نه بر اساس اعتماد بلکه بر اساس راستی‌آزمایی است.

اوباما گفت: «ما به ایران اعتماد نداریم؛ ایران دشمن آمریکا است؛ یهودستیز و منکر هولوکاست است.» رئیس‌جمهور آمریکا همچنین ایران را «رژیمی ناخوشایند» خطاب کرد و افزود «هنگامی که با حکومتی سر و کار دارید که هولوکاست را انکار می‌کند، باید آن را جدی بگیرید.»

ایران و 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین وآلمان سه‌شنبه (۲۳ تیر) پس از ۱۸ روز مذاکرات سخت و فشرده در وین، پایتخت اتریش، سرانجام بر سر «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» به جمع‌بندی دست یافتند. 

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی آمیخته به ادعا تصریح کرد سند امضا شده میان ایران و گروه ۱+۵ تمامی مسیرهای تهران برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را مسدود می‌کند.

اوباما در ادامه در توضیح مفاد سند «برجام» گفت: «ما در صورتی که ایران تقلب بکند، توان بازگشت آنی تحریم‌ها را خواهیم داشت.» او تأکید کرد این چیزی است که در «برجام» آمده است.

رئیس‌جمهور آمریکا افزایش توان آمریکا برای مقابله با ایران بعد از اتمام سند «برجام» را از جمله دیگر مزیای توافق خواند و گفت: «با این توافق، بعد از گذشت ۱۵ سال، رئیس‌جمهور آمریکا هر کسی که باشد از موضع قدرتمندتری برای مقابله با ایران برخوردار خواهد بود.»

رئیس دولت آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه به توضیح درباره روابط کشورش با رژیم صهیونیستی که از زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای منتقد توافق با ایران بوده پرداخت.

اوباما گفت: «در مباحثات مربوط به ایران، این نکته را به خاطر داشته باشید که ما همه طرفدار اسرائیل هستیم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد، به باور او، سیاستهای آمریکا و اسرائیل بعد از اتمام مباحثات کنگره درباره «برجام»، «به سرعت» با یکدیگر همسو خواهد شد.

«اوباما» همچنین یادآور شد دولت آمریکا اکنون ماه‌هاست با اسرائیل برای بازگشت به روال سابق جهت ادامه همکاری‌ها و تقویت همکاری‌های امنیتی گفت‌وگو می‌کند. 

رئیس دولت آمریکا در بخش دیگر مصاحبه جمعه نقش ایران در تحولات منطقه در پرتو توافق هسته‌ای را مورد بررسی قرار داد. 

اوباما گفت این توافق امنیت آمریکا را بیشتر می‌کند اما تمامی مشکلات با ایران را حل نمی‌کند. رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: «ما در اینجا، رابطه‌مان با تهران را عادی نکرده‌ایم.»

اوباما در ادامه گفت که امیدوار است که «شخصیت (ماهیت) رژیم ایران تغییر کند»، اما افزود که روی این موضوع «حساب باز نکرده است».

او ادامه داد: «مقابله با نیروهای نیابی ایران، کاری است که باید در هر حال آن را انجام دهیم.»

رئیس دولت آمریکا به علاوه پس از بیان اینکه بایستی جلوی انتقال موشک از ایران به گروه حزب‌الله لبنان گرفته شود گفت: «هیچ یک از مفاد توافق فعلی، مانع مقابله شدید با ارسال سلاح از سوی ایران به حزب‌الله نیست.»

اوباما همچنین تأکید کرد توافق هسته‌ای، ابزارهای کشورش برای مقابله با ایران را محدود نمی‌کند. او گفت: «ما هنوز تمامی ابزارهای لازم برای مقابله با اقدامات مخرب ایران در منطقه را در اختیار خواهیم داشت.»

رئیس‌جمهور آمریکا به رغم این، بار دیگر گفت گزینه نظامی برنامه هسته‌ای ایران را تنها برای یک یا دو سال به عقب می‌راند.

«اوباما» بار دیگر به نمایندگان کنگره آمریکا که قرار است تا روز ۲۶ شهریور ماه نظر خود را درباره سند «برجام» اعلام کنند نیز درباره رد احتمالی آن هشدار داد. او گفت: «اگر این توافق را رد کنیم، سکان هدایت را به دست ایران سپرده‌ایم و ایران می‌تواند تا حد زیادی حمایت جامعه جهانی را جلب کند.

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد حتی مخالفان ایران نیز معتقدند که ایران بایستی از حق انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • شایان ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    ایران دشمن آمریکا، یهودستیز و منکر هولوکاست است مگه دروغ گفته؟ عده ایی اومده بودن هی میگفتن یه ربع دیگه آمریکا از هم میپاشه نیم ساعت دیگه فرانسه میپاشه. از همه یهودیام متنفر بود هولوکاستم (به راستو دروغش کاری ندارم) انکار کرد. چنان تبری هم به ریشه اقتصادو صنعت ایران زد که اول دشمنیشو با مردم ایران نشون داد.
  • محمد ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    بی شرف. ما یهودی ستیزیم یا امثال تو که یهودی های مخالف رو اعدام کردید و تو کوره های آدم سوزی سوزاندید. بی شرمی و دروغ گویی تو ذات کثیف آدمایی مثل تو بوده و هست. برده کثیف صهیونیسم و خائن به رنگین پوستان (صفتی که از اوباما به یادگار خواهد ماند). لعنت خدا بر دروغ گوهای بی وجدان مثل تو!
  • امیررضا ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    نه کی گفته دروغ می گه اما اولا اینکه شروع این دشمنی از طرف اونها بوده و با من بمیرم و تو بمیری حل نمی شه و بعد هم موضوع اینجاست که رئیس جمهور اونا چه طوری حرف می زنه مال ما چطوری.
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    سمه تعالی این مردک فکر کرده ایران هم مثل سایر کشورهای دیگر است ، اولاً ایران تا پیش از اینگه برنامه ی هسته ای خود را آغاز کرده وبه جهانیان نشان دهد گفته بود آن هم در محامع بین المللی ودیگر مجامع که امریکا دشمن اول ملت ایران می باشد واین دشمنی دیرینه است وثابت هم شده است ثانیاً این دشمن بی شرف وآشغال غرب توقع دارد که ملت ایران با او دوست باشد ! زهی خیال باطل . ملت ایران تا به ابد با امریکا سازش نخواهد کرد وما با دشمن خونخوارخود یعنی امریکا مسلماً دشمن هستیم وگول شیادهایی چون اوباما ویا هر کس دیگر را نخواهیم خورد
  • ناشناس ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    امریکا تا زمانی که روحیه استکباری و قلدری دارد و از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت میکند و حامی تروریسم در منطقه و جهان است مورد دشمنی ایران قرار دارد و ما به مبارزه با استکبار جهانی افتخار میکنیم .
  • ناشناس ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    امام خمینی(ره): امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند .
  • اهوازی ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    جامعه یهودیان ایران باید نسبت به یاوه گویی های اوباما درباره یهودستیز بودن ایرانیان موضع گیری کنند.
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    اوباما: تمام دنیا به استثنای اسرائیل از توافق هسته‌ای حمایت می‌کند
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    حکومت امریکا و نهاد های حاکم برجامعه امریکا یه مشت عوضی اشغال هستند و بس رژیم صهیونیستی رو نیز دیر یا زود نابود می کنیم و انشأ الله به حضور شیطانی امریکا در غرب اسیا پایان دهیم فعلا.
  • parsa ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    همانطورکه گفته برجام به نفع امریکاس و هیچ نفعی جز ذلت و زیر بار زور رفتن هیچ دستاوردی برای ایران نداشته.اگه امضاء بشه ایران خودشو از چاله به چاه انداخته.من نمیدونم غنی سازی س درصد عقیم کردن فردو بتن ریختن به تاسیسات هسته ای اراک عملا برچیده شدن تاسیسات هسته ای ایران هستش.ما هم با اب وتاب افتخار میکنیم و میگیم پیروز شدیم واونا هم طوری برخورد میکنند انگار باختند.تا ما بیشتر باور مون بشه.اینده معلوم میکنه که اینا با بذجام چه خوابی برای ما دیدن.عملا گردنمون زیر ساطور اوناس هر وقت بخوان با تهدید از ما امتیاز خواهند گرفت.
  • م ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    شايان جان ، شايان توجه است كه رئيس هم فكر شما معتقد است اين حرفها براي خوشايند يهود و داراي مصرف داخلي است ..يه ملت تشنه تدبير و اميد با اقتصادي مبتلا به تحريم هاي فلج كننده استكبار جهاني علاف يه رئيسه كه برا خوشايند خدا و امام زمان و برا مصرف داخلي حرف انقلابي بزنه و انقلابيون حالشو ببرن. در عمل هم پياده روي و مكالمه تلفني كنن كه مصرف داخلي نداشته باشه
  • م ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    برجام بد فرجام.
  • ناشناس ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    وندی شرمن :متن توافق وین رو با مشورت اسرائیل تهیه کردیم .
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    در کشورهای دیگه اینهمه بحث شده و دلایل آوردن که این چیزی که صهیونیستا میگن هولوکاست،اتفاق نیوفتاده،جنگ جهانی بوده و خیلی از غیر یهودیان هم کشته شدن،برنامه ریزی از قبل نبوده که اونها صرفا کشته بشن....پروفسور فوریسون بررسی کرده و با اسناد نشون داده که این کشتار دسته جمعه یهودیان واقعی نیست. اما فقط اگه ما انکار کنیم هولوکاست رو بده!
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    از خدای بزرگ می خواهم که قدرتی فراتر از ذهن بشر به من عنایت فرمایدمثلاً نامریی باشم وهیچ کس وجود فیزیکی من را نتواند ببیند ، آنوقت به امریکا می رفتم ودر یک آن رئیسجمهور وتمام کسانی که مایلند به ایران حمله ی نظامی شود را بیکباره نابود کنم واز بین ببرم . همینطور اسرائیل کثیف .
  • صادق ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    آقای اوباما اینقدر از اظهارات چرندیات کلمه تکراری وکهنه گزینه میز حمله نظامی ادا وخودرا تحقیر نکن تو که هیچ . آن کسانیکه بعد از تو بسر کار می آیند دربست نوکر صهیونیستها هستند آنها هم هم هیچ غلطی نمیتوانند بکنند این را بجد میگوییم ار حرفهایت مشخص است بعلت کبر و غرور بیجا نمیتوانی واقعیت را به سردمداران وملت آمریکا بگویی که ما در برابر ایران کم آوردیم نه میتوانیم تحریم ونه میتوانیم حمله نظامی کنیم چون امکان دارد ایران مارا شکست بدهد
  • مهماندار هواپیما ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    اقای اوباما هر کاری سرانجامی دارد نابودی اسرائیل زمان خودش را دارد مطمئن باشید چون ظالم است
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    اگر هیتلر زنده بود هولوکاست های نتانیاهو در غزه را میدید غش میکرد .آمریکا در همه جای دنیا دخالت میکنه برای هر دخالت دنبال توجیه است
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    داداشم تند نرو و حق را زیر پا نگذار ما تا زمانی که امریکا روحیه استکباری دارد و زیاده خواهست و به طبع از اسراییل حمایت می کند با او تکرار می کنم با او در راه رضای خدا دشمنی داریم که اگر دشمنی ما ذره ایی رنگ غیر خدایی به خود بگیرد و در پس انتقام بخاطر منافع خود باشیم این ما هستیم که بازنده می شویم
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    اره اره حتما بشین تا خدا همچین کاریی کنه که داداشم اگر اینطور باشه که اسلام دیگر ارزش نیست ارزش اسلام به انسان بودن با توانایی های انسانی است همانند امام حسین ع که زیر تیغ شهادت رفت اما زیر بار زور نرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس