کد خبر 459772
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار تدارکاتی خود در مسکو موفق به شکست روسیه شد و دو ناکامی متوالی برای قهرمان المپیک 2012 رقم خورد.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین دیدار دوستانه خود در اردوی مسکو از ساعت 19:30 امروز جمعه در سالن والیبال باشگاه دینامو مسکو مقابل تیم ملی روسیه صف آرایی کرد.

ملی پوشان کشورمان که در دو بازی دوستانه گذشته خود در این اردو در پنج ست متوالی هلند را شکست داده بودند و شب گذشته برابر روسیه نیز یک پیروزی سه بر دو کسب کرده بودند، در این دیدار دو باره سه بر دو روسیه را شکست دادند.

ملی پوشان ایران در ست های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 23، 29 بر 27 و 15 بر 13 به پیروزی رسیدند و در ست های اول و چهارم با امتیازهای 25 بر 18 و 28 بر 26 مغلوب شدند تا در نهایت سه بر دو پیروز این مسابقه باشند.

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در این مسابقه که در مقابل حدود هزار تماشاگر روس و حدود 50 تماشاگر ایرانی برگزار شد، سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی به عنوان لیبرو را به عنوان ترکیب آغاز کننده به میدان فرستاد.

در آن سوی دیگر میدان نیز تیتاخین، گرانکین، ول ویچ،سیوُژیلیُز، موزرسکی، میخایلوف، الکسی به عنوان ترکیب آغاز کننده و ابتدایی روسیه به زمین مسابقه پا گذاشتند.

نکته قابل توجه در این دیدار حضور تیتاخین 40 ساله در ترکیب روس ها در پست دریافت کننده بود، این بازیکن تجربه حضور در شش دوره مسابقات المپیک را در کارنامه خود دارد. در ترکیب روسیه، موزرسکی 27 ساله به عنوان کاپیتان در زمین حضور داشت.

در ست اول این دیدار دو تیم تا امتیاز 12 رقابت نزدیکی با هم داشتند و با حداقل فاصله موفق به کسب امتیاز از یکدیگر می شدند، تا اینکه چند سرویس بسیار خوب از تیتاخین فاصله روس ها را از ایران زیاد کرد و شاگردان بوبان هر چه تلاش کردند، نتوانستند این فاصله امتیاز را جبران کنند و حتی فاصله روس ها به تدریج بیشتر شد و این ست 25 بر 18 به نفع روسیه به پایان رسید.

در ادامه هر دو سرمربی ست دوم را با همان ترکیب ست اول آغاز کردند. در این ست نیز ابتدا دو تیم با فاصله کمی از هم کسب امتیاز می کردند و در برخی توپ گیری های خوب دو تیم رالی های طولانی را به وجود آوردند و بازیکنان بازی تماشایی ای را از خود به نمایش گذاشتند. تا اینکه از امتیاز 10 به بعد شاگردان بوبان با زدن سرویس های خوب و عملکرد بهتر در دفاع رو ی تور و توپ گیری موفق شدند فاصله امتیاز های خود را با حریف قدرتمند خود که هدفش در مسابقات جام جهانی کسب سهمیه المپیک است، افزایش دهند و این ست را 25 بر 23 از آن خود کنند.

ملی پوشان کشورمان در ست سوم عملکرد خوبی داشتند و موفق شدند با یک بازی منطقی و استفاده از توپ های برگشتی در زمان های حساس روسیه را 29 بر 27 شکست دهند. کاپیتان معروف در این ست دو امتیاز از انداختن جا خالی به دست آورد. الکنو در اواسط این ست پاسور دوم خود بوتکو را نیز به میدان آورد و بوبان نیز در پایان این ست که دو تیم بسیار نزدیک به هم امتیاز می گرفتند از مهدوی و غفور استفاده کرد. حسن صنوبر هم با زدن سرویس چند امتیازی را برای ایران کسب کرد.

در ست چهارم این روس ها بودند که به خود آمدند و با درخشش میخایلوف موفق شدند 28 بر 26 پیروز شوند. کواچ در این ست مجتبی میرزا جانپور را جایگزین قائمی کرد.

در ست پنجم کواچ از ترکیب مهدی مهدوی، سامان فائزی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، مهدی مرندی و میلاد عبادی پور استفاده کرد. در این ست سرویس های خوب امیر غفور امتیاز برای ایران به ارمغان می آورد و سرمربی روسیه وادار به گرفتن وقت استراحت پیاپی می شد. تیم ایران در این ست نیز 15 بر 13 پیروز شد.

تیم ملی والیبال ایران خود را برای حضور در جام جهانی ژاپن آماده می کند.

مسابقات والیبال جام جهانی از 17 شهریورماه با حضور 12 تیم برتر جهان به میزبانی ژاپن برگزار می شود و تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در این رقابت ها به مصاف آرژانتین می رود.
منبع: فدراسیون والیبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    بازم کواچ بده؟؟ یه بازی تو بازی تدارکاتی که فقط برای اماده سازیه اورد همه علیهش موضع گرفتن. لیاقت یه سریا یکی مثل کی روشه که محل بهشون نمیده هر روز هم پیششون محبوبتر میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس