کد خبر 459769
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵

منابع سیاسی عربی اعلام کردند که با میانجیگری روسیه، تماس‌های دیپلماتیک و غیرمستقیم عربستان سعودی و سوریه به صورت تدریجی رو به افزایش است.

به گزارش مشرق، تلاش‌های دیپلماتیک منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه با رهبری روسیه برای حل بحران سوریه تشدید شده است و در همین راستا، 3 تن از رهبران عربی، مهمان مسکو بودند؛ رئیس‌جمهور مصر، پادشاه اردن و ولیعهد امارات در حاشیه این سفرشان که برای شرکت در نمایشگاه صنایع نظامی به مسکو رفته بودند، در مورد بحران سوریه به بحث پرداختند.

در همین حال، منابع سیاسی بسیار آگاه عربی به روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، اعلام کردند که تماس‌های غیر مستقیم سعودی- سوری از طریق کانال روسی در حال انجام است ولی به کندی و پشت پرده.

گزارش‌ها از احتمال قوی انجام دیدارهای مستقیم بین شمار زیادی از مقام‌های سعودی و نمایندگان نظام سوریه با میانجیگری «مسقط» در عمان طی روزهای گذشته، حکایت می‌کند.

روسیه در دیدارهای اخیر با رهبران عرب بر هماهنگی و همکاری مشترک با نظام سوریه برای نبرد با تروریسم، تأکید کرده است. در این میان، مقام‌های مصری احتمال دادند که نظام سوریه طی چند روز گذشته –با حمایت ایران و روسیه- حملات نظامی خود را برای استرداد مناطق بیشتری که به تصرف معارضان مسلح درآمده، افزایش داده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    واقعا خاک بر سر کسی که بخواهد در ارتش ال سعود که شجره خبیثه است خدمت کند
  • ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    فک کنم سوریه تجزیه شده و ایران و سوریه هم ب ابن جریان رضایت دادن احتمالا طرح جدید ایران همینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس