کد خبر 459748
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴

محمودجواد ظریف، وزیر امور خارجه دقایقی پیش همراه با مسئولان استان اصفهان از پروژه سالن اجلاس سران این شهر بازدید کرد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور که به مناسبت هفته دولت به اصفهان سفر کرده دقایقی پیش به همراه استاندار و مسئولان اصفهان از پروژه سالن اجلاس سران اصفهان بازدید کرد.

این مجموعه در سایت 50 هکتاری شهید کشوری در 5 فاز سالن اصلی، سالن‌های چند منظوره، ویلاهای اختصاصی(VIP)، هتل 5 ستاره، ساختمان‌های خدماتی و اداری تجاری در نظر گرفته شده است.

سالن اصلی مرکز همایش‌های بین‌المللی با ظرفیت 2 هزار و 400 نفر نیز برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها محلی، استانی، کشوری و ملی در نظر گرفته شده است.  یک هزار و 200 نفر در همکف این سالن در قالب هیئت‌های 7 نفره به صورت وی.آی.پی در نظر گرفته شده و ظرفیت یک هزار و 200 نفره نیز در 2 بالکن برای تماشگران و مدعوین در سالن اصلی مرکز همایش‌ها پیش‌بینی شده است.

24 دفتر برای روسای جمهور، وزرا و استانداران نیز در مرکز همایش‌های بین‌المللی احداث می‌شود و که در کنار سالن‌های اصلی و جانبی مرکز همایش‌های بین المللی حدود 30 طرح دیگر به اجرا در می‌آید.

8خانه ویلایی ، نیروگاه خورشیدی 100 کیلو واتی ، 2 پارکینگ با ظرفیت یک هزار و 400 دستگاه خودرو، احداث پل ورودی مرکز همایش بین‌المللی در محدوده پل اشکاوند، ایجاد 35 هکتار فضای سبز و نصب 12 هزار متر مربع شیشه چند جداره با ویژگی خاص و منحصر به فرد از طرح‌هایی است که در کنار سالن اصلی و جانبی مرکز همایش‌های بین‌المللی اجرا می‌شود.

از پوسته سالن اصلی از بتن‌های الیافی ساخته و نصب شده و این نوع پوسته را برای نخستین بار در کشور مهندسان و پیمانکاران محلی و بومی طراحی کرده‌اند و در مساحت 8 هزار متر مربع با ضخامت 3 سانتی متر از سوی 15 متخصص با مهارت صخره نوردی در حال نصب است.

بر اساس اعلام مسئولان مربوطه بهره‌برداری از طرح مرکز همایش‌های بین‌المللی در افق سال 95 پیش‌بینی شده و پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی سال 95 آماده بهره برداری است.

به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه شامگاه چهارشنبه برای آغاز سفر دو روزه خود وارد استان اصفهان شد.

وی صبح پنجشنبه پس از تجدید میثاق با شهدای اصفهان، در جلسه شورای اداری استان شرکت کرد و پس از آن در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی به صحبت پرداخت و سپس در آئین کلنگ زنی شهرک نمایشگاهی اصفهان حضور یافت.

وی صبح امروز نیز در ادامه برنامه سفر خود پس از حضور در آئین افتتاح پروژه های مخابراتی استان و برنامه زنده رود در مراسم بهره برداری آزمایشی خط یک و کلنگ زنی خط دوی متروی اصفهان شرکت کرد.

سفر محمدجواد ظریف به اصفهان، امشب به پایان می‌رسد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس