کد خبر 459647
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

چین می گوید که 45 نفر از اهالی استان مسلمان نشین «سین کیانگ» در شمال غرب کشور را به دلیل خروج غیرقانونی از کشور برای پیوستن به گروههای تروریستی افراطی از جمله داعش، محاکمه و زندانی کرده است.

به گزارش مشرق، پیشتر چین گزارش کرده بود که دهها نفر را در ارتباط با پرونده خروج های غیرقانونی و عزیمت به کشورهای سوریه و عراق در منطقه خودمختار «سین کیانگ» دستگیر کرده است.
براساس این گزارش، افراد یاد شده تلاش می کرده اند یا از کشور خارج شوند و یا اینکه زمینه را برای خروج دیگران جهت پیوستن به گروههای تروریستی هموار کنند.
روزنامه «چاینا دیلی« چین روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که دو نفر از کسانی که دستگیر شده اند پس از محاکمه به حبس ابد و بقیه افراد به زندان هایی از چهار تا 15 سال محکوم شده اند.
گزارش خاطرنشان می کند که این افراد درصدد کمک به کسانی بوده اند که قصد داشتند به گروه های جهادی تکفیری و تندروها ملحق شوند.
نشریه چینی می نویسد که آنها به حدود 305 نفر کمک می کرده اند تا به اشکال غیرقانونی از چین خارج شده و به ویتنام بروند.
سه نفر از این افراد در دادگاهی در «ختن» چین محاکمه شدند.
آنها به دلیل اینکه برای چند نفر گذرنامه جعلی تهیه کرده بودند تا از پکن راهی ترکیه شده و به جهادی های تکفیری و تروریست های داعش ها ملحق شوند به 15 سال زندان محکوم شده اند.
بخش دیگری از متهمان این پرونده که حکم برای آنها صادر شده در دادگاه «آکسو» شهر «کاشغر» این منطقه مورد محاکمه قرار گرفتند.
چین به شدت نگران بی ثبات شدن مرزهای شمال غرب در «سین کیانگ» است و به همین سبب در ماه های گذشته موفق به دستگیری صدها نفر از کسانی شده است که امنیت منطقه را به خطر انداخته و قصد پیوستن به تروریست ها در سوریه و عراق را داشته اند.
منطقه خودمختار «سین کیانگ» با مرکزیت ارومچی در منطقه شمال غرب چین واقع شده و با حدود 16 میلیون نفر سکنه، یک ششم از وسعت خاک کشور چین را در برگرفته است.
خشونتها در استان «سین کیانگ» طی سه سال گذشته بیش از 400 کشته به جا گذاشت و بر اساس گزارش دیوان عالی خلق چین، تعداد افرادی که به علت جنایاتی از جمله دامن زدن به درگیری و حملات تروریستی متهم شده اند با رشد همراه بوده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس