دو تن از مقامات سابق دولت آمریکا در امور مالی و تروریسم خواستار آن شدند تا کنگره در صورت تصویب توافق هسته ای، راهبردی برای استفاده شدید از قدرت مالی و اقتصادی آمریکا علیه فعالیت های منطقه‌ای ایران تهیه کند.

به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن پست، دو تن از مقامات سابق دولت آمریکا در امور مالی و تروریسم خواستار آن شدند تا کنگره در صورت تصویب توافق هسته‌ای، راهبردی برای استفاده شدید از قدرت مالی و اقتصادی آمریکا علیه فعالیت های منطقه‌ای ایران تهیه کند.

خوان زاراته و چیپ پونسی از مشاوران  سابق دولت آمریکا در وزارت خزانه داری نوشتند در صورتی که توافق در کنگره تصویب شود، خطرات از سوی یک ایران ثروتمند شده و جسورتر افزایش می یابد. این خطرات نباید به عنوان هزینه اجتناب ناپذیر توافق پذیرفته شود.

این دو مقام سابق آمریکا رفع تحریم ها و ادغام اقتصاد ایران را موجب منتفع شدن گروه های مورد حمایت ایران در منطقه دانستنه و نوشته اند کنگره باید  راهبرد جدیدی را با استفاده از قدرت مالی برای حفظ قابلیت ما برای مقابله با فعالیت های خودسرانه ایران برقرار کند.

نویسندگان پیشنهاد داده اند بایستی یک کارزار اقتصادی متمرکز بر سپاه پاسداران و عناصر محوری ایران در تامین مالی و حمایت از طرفدارانش در منطقه اتخاذ کرد.

نویسندگان مدعی شده اند که این اقدامات نظارتی و تنبیهات جدید با توافق هسته‌ای چندان منافاتی ندارد و هر چند با بخش هایی از تحریم‌های سابق هسته ای هم پوشانی دارد اما موجب تعدیل اشتیاق بازار برای تجارت با ایران می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس