کد خبر 459095
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

مرور کامنت های منتشره در ذیل این پست آلن ایر نشان داد که میزان نارضایتی مخاطبان خارج از کشور این شبکه نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

گروه فضای مجازی مشرق- عملکرد ضعیف این شبکه کار را به جایی رساند که 9 نماینده کنگره آمریکا در نامه ای به مسئولان وزارت خارجه این کشور، نسبت به مدیریت این شبکه اعتراض کرده و خواستار بازنگری در راس مدیریت این شبکه شدند.

اعتراضاتی مختلفی که روانه این شبکه و مدیریت آن گردید باعث شد تا آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا یک نظرسنجی درباره مقایسه عملکرد صدای آمریکا و شبکه بی بی سی فارسی در صفحه شخصی فیس‌بوک خود قرار دهد.

ایر به خاطر سوابق امنیتی در دفاتر منطقه ای سیا در سفارتخانه های آمریکا در ترکیه و امارات در جذب شماری از عناصر سرخورده داخلی و هدایت آن ها به صدای آمریکا نقش موثری داشته است. بر همین اساس شاید تصور می کرد با طرح یک نظرسنجی قدری از فشار انتقادات علیه صدای آمریکا بکاهد. اما آنچه اتفاق افتاد کاملا برعکس بود.


حق‌السکوت مدیران صدای آمریکا به آلن ایر! +عکس

مرور کامنت های منتشره در ذیل این پست آلن ایر نشان داد که میزان نارضایتی مخاطبان خارج از کشور این شبکه نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد و عملکرد مدیریت این شبکه، علی رغم هزینه های سنگینی که سالیانه از جیب مالیات دهندگان آمریکایی روانه صدای آمریکا می شود، بسیار ضعیف است.


حق‌السکوت مدیران صدای آمریکا به آلن ایر! +عکس

اما این نظرسنجی فیس بوکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چنان موجب وحشت مسئولان صدای آمریکا شد که تلاش کردند با در اختیار قرار دادن مداوم تریبون خود به آلن ایر رضایت او را جلب کرده و وی را برای حذف این نظرسنجی متقاعد کنند!

بر همین اساس آلن ایر که پیش از این نیز به ندرت اجازه حضور در صدای آمریکا را پیدا می کرد، به پای ثابت برنامه های صدای آمریکا تبدیل و حتی ستاره درخشش مدیر این شبکه را به صرافت انداخت که برای جلب رضایت سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو با وی در استودیوی VOA حاضر شود.


حق‌السکوت مدیران صدای آمریکا به آلن ایر! +عکس

به دنبال اعطای تریبون ویژه توسط ستاره درخشش به آلن ایر بود که نظرسنجی وی از صفحه شخصی اش حذف گردید و او ترجیح داد که علی رغم ژست پاسخگویی به سوالات ایرانیان، همه سوالات آنها درباره عملکرد خیانت بار صدای آمریکا را از صفحه خود حذف کند.

این سوال مطرح است که آیا سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با دریافت حق السکوت از مدیر شبکه صدای آمریکا حاضر شده تا جایگاه سیاسی خود را در وزارت خارجه‌ای که به گفتگو با ایران مبادرت دارد، به خطر بیاندازد؟

در پایان باید گفت شاید در آینده ای نزدیک، نظرسنجی درباره نظر ایرانیان نسبت به عملکرد وزارت خارجه آمریکا و خصوصا سخنگوی فارسی زبانش، میزان اعتماد و سوءنظر ایرانیان نسبت به آلن ایر و وزارت متبوعش را بیشتر روشن سازد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس