با شکایت بنیاد "امور اهل سنت ترکیه" برق تنها مسجد شیعیان شهر استانبول دومین شهر بزرگ این کشور قطع شده است.

گروه بین الملل مشرق- به گزارش منابع رسانه ای از ترکیه، در ادامه سیاست ایجاد محدودیت برای شیعیان در این کشور، با شکایت بنیاد "امور اهل سنت ترکیه" برق مسجد امام علی (ع) شیعیان شهر استانبول دومین شهر بزرگ ترکیه قطع شده است. بنابر تصاویر منتشر شده، نمازگزاران این مسجد در حال حاضر بدون بهره مندی از نیروی برق و روشنایی اقدام به برپایی نماز جماعت در این مسجد می کنند.

قطع برق مسجد شیعیان استانبول+تصویر

ایجاد محدودیت و آزار و اذیت پیروان ادیان آسمانی در ترکیه در حالی است که از سویی این کشور به جولانگاه گروههای تروریستی تکفیری فعال در سوریه و عراق مانند داعش، القاعده، ارتش آزاد، جبهه اسلامی سوریه و ... تبدیل شده و این گروهها دهها دفتر و پادگان آموزشی و انبارهای مملو از انواع تسلیحات و مهمات در اختیار دارند و از سوی دیگر دولت ترکیه بجای برخورد با تروریستها اقلیتهای قومی همچون اکراد و اعراب و اقلیتهای مذهبی مانند علوی ها و شیعیان را از اجرای اعمال عبادی منع می کند.

قطع برق مسجد شیعیان استانبول+تصویر


اعتراضات خیابانی نمازگزاران شیعه

به دنبال قطع برق دومین مسجد شیعیان به دستور مفتی منطقه باغجیلار در استانبول ، شیعیان این شهر در مقابل مسجد امام علی (ع) تجمع و این اقدام مفتی را محکوم کردند. دو ماه پیش نیز برق مسجد اهل بیت در این منطقه با عنوان اینکه هزینه برق پرداخت نشده قطع شده بود و مفتی منطقه در پاسخ به اعتراض اهالی منطقه گفته بود که بهتر است شیعیان به ایران بروند.

قطع برق مسجد شیعیان استانبول+تصویر

معترضان در حالیکه شعار می دادند مسجد شیعه و سنی ندارد ، همه امت اسلامی هستیم ، اعلام کردند که مفتی داعشی نمی خواهیم ، مفتی وهابی به عربستان برود. 'موسی شرن ' رئیس انجمن مسجد امام علی (ع) در سخنرانی خود در این محل گفت: مفتی باغجیلار می گوید که هزینه برق پنج سال گذشته را باید اهالی پرداخت کنند، با وی و با فرماندار محل گفت و گو کردیم، این مسجد 35 سال پیش احداث شده طی 30 سال سازمان امور دیانت هزینه برق را پرداخت کرده و اکنون از 5 سال پیش هزینه برق پرداخت نشده است.

قطع برق مسجد شیعیان استانبول+تصویر

گفته می شود که این تصمیم مستقیما از سوی مفتی منطقه اتخاذ شده، این موضوع با سیاست ارتباطی ندارد و تصمیم شخصی مفتی منطقه است. معترضان پس از اقامه نماز و دعا به آرامی متفرق شدند. سازمان امور دیانت ترکیه نهادی وابسته به نخست وزیری این کشور است و مفتی ها و امامان جماعت مساجد در سراسر کشور را منصوب می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    1 0
    خاک بر سر ترکیه داعشی.
  • اهوازی ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    جالب این که بغضی ها میخواهند ایران مثل ترکیه شود و میگویند ترکیه نمونه موفق دموکراسی است.البته اینها فقط فیلم های ترکی منحرف را میبینند.
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    یک دخمه را در پونک تخلیه کردند خبرش رو همه خبرگزاری ها منتشر کردند اما دریغ از این همه کینه توزی که جائی منعکس نمی شود
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    ترکیه هم اگر همسایگانی مانند افغانستان و پاکستان و ترکمنستان عراق اذربایجان و ارمنستان داشت ، وضعش از ما بدتر بود .
  • اهوازی ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    اتفاقا با بعضی از همین ها همسایه است و وضعش خیلی بد است.
  • مهدی ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    خدا را شکر اینها با این عملشان به همه دنیا فهماندند که شیعیان همسو با سیاست نوکری ترکیه برای اسرائیل و سیاست داعش پروری نیستند . وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ سوره آل عمران ایه 139 و هرگز (در برابر دشمن) سست نشويد و (از مصائبى كه بر شما وارد می ‏شود) غمگين مباشيد كه شما برتريد اگر مؤمن باشيد
  • مهدی ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ می خواهند نور خدا را به دهانهايشان خاموش کنند ولی خدا کامل کننده ، نورخويش است ، اگر چه کافران را ناخوش آيد
  • مجید ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    صرفا جهت اطلاع، استانبول بزرگترین شهر ترکیه ست، نه دومین شهر بزرگ ترکیه.
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    1 0
    خدا رحمت کند مرحوم نجم الدین اربکان را که اردوغان و گل را نفوذی های حزب خودش می دانست و انها را از حزب بیرون کرد . ترکیه درامدش با گردشگری عیاش های اروپائی و عرب و . . . و فاحشه خانه ها و دریوزگی برای امریکا و اسرائیل تامین می شود . اگر النصره و داعش و دیگر تکفیری ها را حمایت نکند کمکی از امریکا و اروپا برای زندگی به انها نمی دهند به انها حق بدهید که با علوی ها که با عزت زندگی می کنند و فاسد نیستند بجنگد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس